arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

توجیه اسرائیل درباره پهپاد: ایران با تکنولوژی خودمان سراغمان آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد تحقیقات درباره هواپیمای بدون سرنشینی که هفته گذشته وارد آسمان این رژیم شده بود اما با هدف گیری جنگنده های اسرائیلی ، سرنگون شد نشان می دهد سیستم این هواپیما براساس فناوری اسرائیل ساخته شده ولی تولید آن توسط ایران صورت گرفت.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری "لیبانون نیوز"، این رسانه صهیونیستی افزود: قطعات این هواپیما از طریق آلمان و با استفاده از یک شرکت جعلی در فرانسه به ایران صادر شده بود.

شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اضافه کرد: نمونه ایرانی این هواپیما که در آسمان اسرائیل به پرواز درآمد، دو سال پیش در اسرائیل وارد فعالیت شد ولی ایران از این هواپیماها در مکان های مختلفی مانند عراق، سوریه، لبنان و سودان استفاده کرده است.

شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اضافه کرد: موتور این هواپیما، تولید آلمان است که ایران توانست با واسطه آن را از این کشور خریداری کند.

همچنین در بررسی ها مشخص شد این هواپیما به فناوری مجهز است که می تواند فیلم برداری و فیلم ها را به طور مستقیم به مراکز کنترل منتقل کند. در هنگام انتقال این فیلم ها با تصمیم مرکز کنترل می توان مناطق مورد نظر را با جزئیات بیشتری مشاهده کرد.

روز شنبه هفته گذشته جنگنده های اسرائیلی یک فرونده هواپیمای بدون سرنشین ناشناس را در آسمان این رژیم مورد هدف قرار داده و سرنگون کردند.

این هواپیما از دریای مدیترانه وارد مرز هوایی اسرائیل شده بود و توانست به مدت 30 دقیقه در آسمان اسرائیل پرواز کند. آگاهان گفته اند این هواپیما قصد داشت به سمت نیروگاه اتمی دیمونا در صحرای نقب پرواز کند و در 30 کیلومتری این تاسیسات قرار داشت.

این حادثه نشان داد به رغم ادعاهای مقامات اسرائیلی درباره امنیت هوایی و ردیابی رادارهای این رژیم ، این هواپیمای بدون سرنشین توانست وارد عمق آسمان اسرائیل شود.
سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان نیز پنجشنبه هفته گذشته خبر داد این هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران بود که توسط نیروهای حزب الله مونتاژ شد.
نظرات بینندگان