arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

هاشمی: جنايت بزرگي مرتكب مي‌شوند كساني که می خواهند مردم و رأيشان را تزئيني و از صحنه خارج کنند/ گوش شنوایی باشد از کمک دریغ نمی کنم

آيت‌الله هاشمي تأكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران مديون خون مجاهداني است كه همه هستي و وجود خود را صرف اعتلاي آن كرده‌اند و من و امثال من سربازان كوچكي از خيل سربازان بي‌شمار انقلاب بوده و خواهيم بود و من از هرگونه كمكي در صورت وجود گوش شنوا، براي رفع مشكلات دريغ نكرده و نخواهم كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه  تقابل  دیرین متحجران با امام خمینی (ره)  از قریب 7 دهه گذشته تا به امروز ادامه دارد ، به تأكيد هميشگي بنيانگذار جمهوري اسلامي بر حضور مردم در همه عرصه‌ها به خصوص تصميمات سرنوشت‌ساز كشور اشاره كرد و گفت: جنايت بزرگي مرتكب مي‌شوند كساني كه مي‌خواهند افكار و آرمان‌هاي امام راحل عظيم‌الشأن را مطرود و مردم و رأيشان را تزئيني و از صحنه خارج كنند.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دیدار اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي استان گلستان به سابقه آشنايي خود با مردم خونگرم و مهمان‌نواز گرگان و آق‌قلا قبل از انقلاب اسلامي اشاره و با تأكيد به استعداد و توانمندي‌هاي بالاي استان گلستان به لحاظ جغرافيايي، طبيعي و انساني تصريح كرد: پس از انقلاب مردم استان گلستان با تلاش و مجاهدت خود در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند و حضور خيل عظيم رزمندگان و ايثارگران اين خطه شهيدپرور به همراه آيت‌الله نورمفيدي در جبهه‌هاي حق عليه باطل سند افتخار استان زرخيز گلستان است.

ایشان در ادامه به طرح‌هاي اقتصادي مهم و بزرگي كه مي‌بايست در اين استان سرسبز و پرآب اجرا مي‌شد، اشاره كرده و گفت: يكي از اين طرح‌ها، انتقال آب توسط كانال سراسري از آستارا تا استان گلستان و ساير مناطق اين استان بود كه با كار كارشناسي دقيق قرار بود 3 ميليارد مترمكعب بعد از برداشت نياز سراسر شمال، دشت‌هاي كشاورزي گرگان و تركمن‌صحرا را آبياري كند و مازاد آن به جنوب البرز منتقل شود كه اگر اين طرح عملي مي‌شد ديگر نيازي به طرح‌هاي عجيبي چون شيرين كردن آب خزر با هزينه‌هاي گزاف و انتقال آن به جنوب نبود.

ایشان  در بخش ديگري از سخنانش اسلام را اساس و عامل وحدت مردم سراسر كشور اعم از شيعه و سني خواند و با اشاره به لزوم ارائه الگوي صحيح و رحماني از اسلام و تفسيري كارآمد از مكتب اهل بيت(ع) تأكيد كرد: اگر خداي ناكرده اسلام و مكتب اهل بيت به دليل عملكرد بد، بي تدبيرها و ناكارآمدي‌ها صدمه ببيند، وحدت ارضي كشور نيز صدمه خواهد ديد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني هموطنان اهل سنت كشور را همراه و دلسوز انقلاب و نظام اسلامي خواند و گفت: اقليت‌ها و اقوام كشور همواره وحدت ارضي و سياسي را مدنظر داشته و در كنار همه مردم، ايراني يكپارچه و متحد را خواستارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام امام خميني(ره) را يكي از نوادر و نوابغ تاريخ معاصر جهان و اسلام خواند و با اشاره به كار بزرگ ايشان در ايجاد نهضت، سرنگوني استبداد و تأسيس نظام جمهوري اسلامي بر مبناي مكتب اهل بيت(ع) تصريح كرد: در مقطعي از دوران مبارزه، امام راحل به جرم تدريس فلسفه در حوزه‌هاي علميه مورد اهانت قرار مي‌گرفتند كه متأسفانه امروز هم عقبه همان تفكر و انديشه متحجر وجود دارند و آثار سوء خود را در جامعه مي‌گذارند.

ايشان افزود: نظام جمهوري اسلامي سرمايه بزرگ تشيّع و جهان اسلام است كه پس از 1400 سال بر مبناي ارزش‌هاي مكتب اهل بيت شكل گرفته و خداوند با ايجاد اين نظام در ايران اسلامي با امكانات فراوان اقتصادي، مادي و فرهنگي و نيز مردمي صبور، وفادار و دلسوز حجت را بر همه ما براي ايجاد الگويي متعالي، اسلامي و الهي تمام كرده است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: سه ضلع اسلام، امام(ره) و مردم، انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند و حذف يا تضعيف هر يك از اين اضلاع، خيانت به اسلام، مردم و مكتب اهل بيت(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبري به تأكيد هميشگي بنيانگذار جمهوري اسلامي بر حضور مردم در همه عرصه‌ها به خصوص تصميمات سرنوشت‌ساز كشور اشاره كرد و گفت: جنايت بزرگي مرتكب مي‌شوند كساني كه مي‌خواهند افكار و آرمان‌هاي امام راحل عظيم‌الشأن را مطرود و مردم و رأيشان را تزئيني و از صحنه خارج كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به درخواست‌هاي مكرر حاضران براي حضور بيشتر و مؤثر ايشان در عرصه سياسي كشور و حل مشكلات تأكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران مديون خون مجاهداني است كه همه هستي و وجود خود را صرف اعتلاي آن كرده‌اند و من و امثال من سربازان كوچكي از خيل سربازان بي‌شمار انقلاب بوده و خواهيم بود و من از هرگونه كمكي در صورت وجود گوش شنوا، براي رفع مشكلات دريغ نكرده و نخواهم كرد.

در ابتداي اين ديدار آقاي علي اصغري دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي استان گلستان با ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين تشكل قبل و بعد از انقلاب اسلامي، به حضور اعضاي اين اتحاديه در تمام صحنه‌هاي حساس كشور اشاره كرد و گفت: اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي همواره در خط امام(ره) و پيرو مقام عظماي ولايت هستند و البته نگراني و دغدغه‌هاي خود پيرامون برخي عملكردها، بي‌تدبيري‌ها و كنار گذاشته شدن دلسوزان انقلاب را هم ابراز مي‌دارند.

همچنين در ادامه آقايان محمدرضا ايزد، دبير سابق اتحاديه، ميراحمدي پيشكسوت و فعال سياسي و فرهنگي استان، سيدسبحان حسيني نماينده اسبق گرگان و آق‌قلا و نيز بهورد از فعالين اهل تسنن استان گلستان ديدگاه‌هاي خود پيرامون مسائل منطقه‌اي، ديني، فرهنگي و اقتصادي كشور را بيان و خواستار حضور فعال‌تر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در عرصه سياسي و عمومي كشور براي گره‌گشايي از معضلات و مشكلات شدند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
24
145
خدا ایشان را حفظ کند اگر امثال ایشان هم بروند چه کسی دیگر از اهمیت رای مردم صحبت میکند؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
29
143
فقط هاشمی می تواند کشور را از بحرانها نجات دهد
سید عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
29
137
درود بر سردار سازندگی
آیت الله هاشمی
نظرات بینندگان