arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۶۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
در مورد برکناری یا تغییر استاندار خراسان رضوی

صلاحی «تغییر» کرد تا رییس ستاد انتخابات وزارت کشور شود یا به دلیل ارتباط با رقبای احمدی نژاد «برکنار» شد؟

یک منبع مطلع در استانداری خراسان رضوی مدعی شد که «محمود صلاحی که روز گذشته به صورت ناگهانی از سمت خود برکنار شد، قرار است در یک سمت مهم دولتی دیگر مشغول به فعالیت شود.» این در حالی است که برخی منابع مطلع، دوستی او با قالیباف و لاریجانی را یکی از دلایل برکناری او می دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


پس از مدتها گمانه زنی در مورد تغییر سردار محمود صلاحی استاندار خراسان رضوي بالاخره این اتفاق افتاد و معاون وی، سرپرست استانداری شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» یک منبع مطلع در استانداری خراسان رضوی مدعی شد که «محمود صلاحی که روز گذشته به صورت ناگهانی از سمت خود برکنار شد، قرار است در یک سمت مهم دولتی دیگر مشغول به فعالیت شود.»

صلاحی که همواره یکی از گزینه های اصلی جایگزینی رحیمی معاون اول احمدی نژاد به حساب می آمده ، احتمالاً به عنوان رییس ستاد انتخابات ریاست جمهوری 92 انتخاب خواهد شد. در سال 88 نیز، کامران دانشجو پس از برکناری از استانداری تهران ، قائم مقام وزیر وقت کشور (مرحوم کردان) شد و پس از آن، ستاد انتخابات کشور را در اختیار گرفت.

همچنین شنیده شده که احمدی نژاد چند بار به «صلاحی» پست وزارت ارشاد را پیشنهاد داده است. ضمن آنکه برخی منابع مطلع، همچنان احتمال آنکه او جایگزین رحیمی شود را زیاد می دانند.

صلاحی که از نزدیکان محمود احمدی نژاد است و در زمان شهرداری احمدی نژاد، رییس سازمان میوه و تره بار شهرداری بود ، در دولت نهم نماینده ویژه رییس جمهور مناطق آزاد بوده است.

اختلاف صلاحی با دولتی ها؟

در حالی که منابع مطلع در گفت و گو با «انتخاب»، اختلاف او با دولت را رد کرده اند، اما اظهارنظر اخیر محمود احمدی نژاد که «عوض شدن شرایط و به وجود آمدن مشکلات برای آنها» را علت اصلی تغییر استانداران عنوان کرده بود، باعث می شود  نظرات متعددی در این مورد متصور شد.

برخی می گویند با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، افرادی که کاملاً مورد اعتماد رییس جمهور نیستند نیز از سوی دولت حذف خواهند شد.

همچنین ارتباطات نسبتاً نزدیک صلاحی با لاریجانی و قالیباف، می تواند باعث برکناری او شده باشد ، بالاخص آنکه اخیراً مشخص شده دولت دهم در مورد «ارتباط نزدیک مدیرانش با منتقدان دولت»، بسیار حساس است، همچنان که یک ماه و نیم پیش ، رفاقت با قالیباف باعث برکناری استاندار گیلان شد!

صلاحی خودش درخواست رفتن کرده

سرپرست استانداری خراسان رضوی از جزئیات جابه‌جایی صلاحی استاندار خراسان رضوی خبر داد.

محمد غفاری سرپرست استاندار خراسان رضوی و معاون سیاسی امنیتی استاندار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جابه‌جایی صلاحی استاندار این استان اظهار کرد: 20 دقیقه گذشته حکم سرپرستی استانداری این استان به بنده ابلاغ شد، بنده در اطلاع کامل این جابه‌جایی نیستم.



وی در عین حال افزود: تا جایی که بنده مطلعم پنجشنبه و جمعه گذشته که وزیر کشور در مشهد مقدس حضور داشت، محمود صلاحی استاندار از وی برای جابه‌جایی و کنار رفتن از این پست درخواست می‌کند.

سرپرست استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد:‌ بنابراین درخواست رفتن از سوی صلاحی بوده است.

وی تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر به بنده ابلاغ شده سرپرستی استانداری است، بنده سرباز کوچکی هستم و دولت و نظام هر تصمیمی بگیرند من تابع آن تصمیم خواهم بود. و تره بار چیست؟

از سوی دیگر، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس نیز درباره سمتی که در آینده به صلاحی پیشنهاد خواهد شد، افزود: امشب که با ایشان صحبت می‌کردم، به این مساله اشاره کردند که هیچ سمتی برای تصدی به وی پیشنهاد نشده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۳
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
29
3
خب بلاخره یکی باید برگزارکننده انتخابات بشه ایشون چه مشکلی داره استانداره استان ماست انصافا به استان ما رسیدگی کرده
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
2
50
سازمان میوه و تره بار
استانداری خراسان
رییس ستاد انتخابات
واقعا بین این سه تا پست دولتی چه ارتباط و مشترکاتی وجود داره؟! تازه الان میفهمم که چرا کشور ما جزو کشورهای عقب مونده و جهان سومی هست
یک منبع موثق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
2
30
ماجرا از این قراره که چند روز پیش یادوراه شهید ساجدی در مشهد با حضور دکتر قالیباف برگزار می شود که در این مراسم آقای صلاحی به عنوان یک مهمان حضور داشته و در کل مراسم و زمان سخنرانی آقای قالیباف بسیار همراهی می کردند که یکی از دلایل این تغییر ناگهانی همین موضوع است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
1
2
آدمهارو بزرک نکنید ایشان اصلا بدرد استانداری هم نمیخوردند .اگر این آقا تونست ده دقیقه حرف علمی بزنه؟ اصلا مال این حرفها نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
3
سرپرست استانداری خراسان رضوی جناب سردار غفاری به تازگی دانشجوی ارشد شده اند و همه جا می گویند در حال ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند
نظرات بینندگان