arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

هاشمی: سوءبرداشتها از وحدت ملی مغرضانه است/ استفاده از همه ظرفيت‌هاي نظام تاکید امام و رهبری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني برخي برداشت‌هاي منفي از وحدت ملي را يا ناشي از سوءبرداشت و يا اغراض سياسي و جناحي دانست و گفت: استفاده از همه ظرفيت‌هاي نظام و دلسوزان كشور به منظور ايجاد وحدت و همدلي همواره مورد تأكيد و اهتمام امام راحل(ره) و رهبري معظم انقلاب بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي، آزمايش ملت‌ها و مسئولان را سنت خدشه‌ناپذير الهي خواند و با بيان اينكه همه ما همواره در معرض اين امتحان و آزمايش‌ها قرار داريم، برهه كنوني انقلاب و نظام اسلامي را حساس‌ترين دوره و مهمترين امتحان براي مردم و مسئولان خواند و تصريح كرد: همه بايد با درايت و هوشياري و با در نظر گرفتن مصالح مردم و نظام، تصميماتي عقلاني و مدبرانه بگيرند تا در اين آزمايش الهي مغموم و سرافكنده نشويم.

ایشان در ادامه  به هدف مبارزان دوران انقلاب اسلامي و امام راحل از مبارزه با رژيم طاغوت اشاره كرد و اسلام و برپايي احكام، اعتقادات و اخلاقيات اين دين پويا با تفسيري رحماني و رئوفانه را هدف اصلي انقلاب اسلامي خواند و افزود: بنيانگذار جمهوري اسلامي و مبارزان و علما از ابتدا تصوير و تفسيري مشخص از اسلام و نظام اسلامي در ذهن داشتند و براساس همين تفسير به مبارزه پرداختند، به گونه‌اي كه پس از مدتي كساني كه با اين ديدگاه امام از مبارزه موافقت نداشتند، راه خود را جدا و مبارزه را كنار گذاشتند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، الگوسازي از اسلام و مكتب اهل بيت(ع) را هدف نهايي انقلاب و نظام اسلامي عنوان كرد و گفت: قرار بر اين بود كه به گونه‌اي احكام، اعتقادات و اخلاقيات اسلام و تشيّع را به اجرا درآوريم كه ساير ملت‌هاي مسلمان و در بند شيفته اين مكتب شده و خود بندهاي استبداد و ظلم و تحجر را از دست و پاي خود بگسلند و به آزادي برسند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخي ناكارآمدي‌ها و نابساماني‌هاي موجود در كشور، سوره نصر را شاهد سخن خود گرفت و تصريح كرد: خداوند فتح و نصرت را در سايه پيوستن توده هاي مردم به هم دانست و تداوم آن را انجام عبادات و حمدو تسبيح خدا و نبودن انحراف و لغزش وعده داده و استغفار را وسيله جلوگيري از لغزش و انحراف خوانده كه بايد همواره آن را مدنظر داشته باشيم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با توجه به اينكه مبناي حكومت درمكتب اهل بيت، شرع الهي و براساس رضايت مردم است، خواست و حضور مردم در صحنه و ميدان را يك اصل اساسي در تشكيل حكومت اسلامي خواند و با اشاره به چگونگي به خلافت رسيدن اميرمؤمنان علي(ع) گفت: مولاي متقيان(ع) اگرچه بعد از رحلت رسول اكرم(ص) محق‌ترين فرد براي جانشيني و خلافت پيامبر اكرم(ص) بود، اما تنها زماني به اين مسئوليت رسيد كه اكثريت مردم مشتاقانه از ايشان خواستند تا حكومت را برعهده بگيرد و اين روش همان خواست و توصيه رسول گرامي اسلام در واپسين روزهاي عمر پربركتشان به حضرت علي(ع) بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ، روش و سيره پيامبر گرامي اسلام(ص) و ائمه معصوم(عليهم‌السلام) به خصوص حضرت علي(ع) را نصب‌العين امام راحل و مبارزان انقلاب اسلامي خواند و گفت: حضرت امام(ره) همواره بر حضور مردم تكيه داشته و تأكيد هميشگي ايشان توجه به خواست مردم و لزوم همراهي و همدلي آنان با مسئولان نظام اسلامي بوده است.  ايشان افزود :  همه   مي دانند كه پيروزي انقلاب مرهون حضور وسيع مردم و تداوم آن با آراء اكثريت قاطع، پيروزي در جنگ و سازندگي، در سايه حمايت بيدريغ مردم به دست آمده است.

ايشان همچنین  افزود: برخي سوءمديريت‌ها، متأسفانه ترديدهايي به ويژه در نزد نسل جوان و قشر تحصيلكرده ايجاد كرده است كه بايد شجاعانه آن را مطرح و درصدد رفع آن برآييم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: دروغ، تهمت، شايعه‌سازي و بداخلاقي‌هاي سياسي و رياكاري جناحي به اخلاقيات و باورهاي مردم صدمه زده است كه بايد براي اصلاح آن اقدام شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام  همچنین در بيان راهكارهاي خروج از معضلات و مشكلات كنوني كشور، به وفاداري و عشق اكثريت مردم به اسلام و نظام اسلامي اشاره و تصريح كرد: در حال حاضر نيز اگر مردم، صداقت، تدبير و سلامت را به صورت عملي و نه شعاري در عرصه‌هاي مهم مديريت و تصميم‌گيري ببينند، در برابر دشمنان خارجي همواره پشتيبان و همراه نظام خواهند بود.

وی همچنین تاکید کرد : نظام اسلامي و ساختار آن مورد حمايت و علاقه مردم است و اگر انتقاد و ايرادي ابراز مي‌شود، براي رفع مشكلات و اصلاح برخي سوءمديريت‌هاست.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عرصه حساس بين‌المللي و سياست خارجي اشاره كرد و گفت: قدرت‌هاي استكباري همواره منافع خود را در ساير كشور جستجو مي‌كنند و دلشان به حال ملت‌ها نسوخته و در حال حاضر نيز با اعمال تحريم‌هاي شديد و ناجوانمردانه مي‌خواهند كاري را كه با جنگ نمي‌توانند پيش ببرند با فشارهاي همه‌جانبه خارجي و بعضاً داخلي به سرانجام برسانند و ملت و مردم ايران را تسليم خواسته‌هاي زورگويانه خود كنند.

ايشان افزود: در اين عرصه تدبير، هوشمندي و جلوگيري از تنش و نيز در پيش گرفتن تصميمات مدبرانه و منطقي ما را به ساحل امن خواهد رساند.

در ابتداي اين ديدار آقايان نمازي، اسلامي، علي حسيني، قنبري، مختاري، خانم اماني و برخي ديگر از نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي با بيان ديدگاه‌هاي خود در خصوص اوضاع كنوني كشور، عرصه بين‌الملل و فشارهاي قدرت‌هاي استكباري، خواستار دريافت رهنمودها و راهكارهاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي برون‌رفت از معضلات و مشكلات كنوني شدند.

نظرات بینندگان