arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

باهنر: به جای تغییر استانداران، رییس بانک مرکزی را عوض کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا باهنر در پی تغییر برخی مسئولان اجرایی از جمله استانداران که از چندی پیش و در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شده است، گفت: متاسفانه یکی از ایرادات مهم دولت‌های نهم و دهم تغییرات مستمر مسئولین است چرا که این کار هزینه جدی به نظام تحمیل می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: این دولت تنها دولتی است که سه بار رئیس کل بانک مرکزی را تغییر داده است و حتی دیدیم تغییرات وزرا به چه صورت بود، به طوری که در دولت قبلی اگر یک وزیر دیگر جابه جا می شد دولت از رسمیت می‌افتاد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تغییرات ، تغییرات بی خودی است، اظهار داشت: معتقدم اگر می‌خواهیم کسی را تغییر دهیم باید مطمئن باشیم که نفر بعدی حداقل ۲۰ درصد نسبت به شخص فعلی کارآمدتر است.

وی افزود: اگر شخصی را جایگزین مسئولی کنیم که در یک مرتبه از مدیریت قرار دارند ضرر کرده‌ایم.
باهنر به جابه جایی استانداران در سطح استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برخی مواقع شاهد بودیم یک استاندار را از استانی به استان دیگر انتقال می‌دهند که این اقدامات دلیل قانع کننده‌ای ندارد، اگر استاندار، استاندار است بگذارید در یک جا کار کند و اگر نمی‌تواند کار کند، یک استان با استان دیگر چه فرقی خواهد کرد.
وی با بیان این‌که قبول ندارم که جابه‌جایی مسئولان با انتخابات در ارتباط باشد، گفت: برخی‌ها معتقدند که جابه جایی استانداران به خاطر انتخابات ریاست جمهوری است، شاید این موارد بی‌تاثیر نباشد ولی اصولا سیاست راهبردی دولت‌های نهم و دهم در تغییرات مسئولین قابل قبول نبوده و هزینه‌های زیادی را متوجه نظام کرده است.
نایب رئیس مجلس در ادامه به ضرورت تغییر رئیس کل فعلی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: زمانی که می‌گفتیم رئیس کل بانک مرکزی را تغییر ندهید گوش نمی‌کردند الان که می‌گوئیم بهمنی را تغییر دهید باز گوش نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه شخص رئیس کل فعلی بانک مرکزی متدین ، صادق و خوب است تصریح کرد: ولی بانک مرکزی به یک آدم مقتدرتری نیازمند است تا اوضاع را بهتر کند.
نظرات بینندگان