arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۸۹

تحریم برنامه سینمایی "هفت" در شبکه سه

شورايعالي تهيه‌كنندگان سينماي ايران طي نامه‌اي اعلام كرد كه از همراهي و همكاري با «برنامه هفت» خودداري مي‌كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورايعالي تهيه‌كنندگان سينماي ايران طي نامه‌اي اعلام كرد كه از همراهي و همكاري با «برنامه هفت» خودداري مي‌كند.

به گزارش شورايعالي تهيه‌كنندگان سينماي ايران، صداوسيماي جمهوري اسلامي در ساليان پس از انقلاب اسلامي هميشه و بالاخص در زمان رياست ضرغامي ياور و پشتيبان آثار ارزشمند اين سينما بوده كه جاي تقدير تشكر دارد. 

وليكن چند ماهي است كه برنامه‌اي اختصاصي براي سينماي ايران به نام هفت علي‌رغم همه اميدها و آرزوهايي كه بدان بسته شده بود تا يار خاطري براي اين سينما باشد، با شيوه و روشي كه در پيش گرفته اين مولود شايسته فرهنگ و هنر كشور را زير شديدترين حملات و هجمه‌هاي غير معقول و نامنصفانه قرار داده است.

رفتار توهين‌آميز توأم با تحقير فيلم‌هاي ايراني، نمايش دردناك چهره‌هاي سرشناس سينما، به سخره گرفتن دفاع فيلمسازان از آثارشان، كوبيدن چماق سينماي فربه از زر و زور و تزوير سينماي آمريكا بر پيكر نحيف سينماي ايران، اعواج آشكار برنامه هفت را كه در نگاه اول حتي با سياست‌هاي صداوسيما همخواني ندارد، سينماگران كشور را به حد نگران ساخته است.

«برنامه هفت» كه بنا بوده «برنامه نود» سينما باشد، متوجه اين نكته بنياني نيست كه فرهنگ و هنر با ورزش دو مقوله متفاوت است.
 
اگر پرداختن به حاشيه‌ها و ايجاد حاشيه‌ها در ورزش جذابيت دارد، در سينما به مثابه سم مهلكي است كه سينماي ياران را به ورطه خطرناكي سوق خواهد داد كه با هيچ تدبير و درايتي همخواني ندارد. برخورد ژورناليستي و سطحي گردانندگان اين برنامه با مقوله‌اي به غايت عميق و فرهنگي همچون سينما نشان از عدم اشراف آنها به اين حوزه پيچيده و دشوار مي‌كند.
 
نارضايتي جمعي از سينماگران كه بعد از همكاري و حضور در اين برنامه آزرده خاطر از رفتار و گفتار تحقيرآميز، اين روزها در محافل سينمايي و حتي رسانه‌ها بازتاب زيادي داشته است.

لذا شورايعالي تهيه‌كنندگان سينماي ايران در راستاي وظايف ذاتي خود در حراست و حفاظت از كيان سينماي ايران اعلام مي‌نمايد از همراهي و همكاري با «برنامه هفت» خوددداري نموده از هنرمندان نجيب و ارزشمند سينماي ايران نيز مي‌خواهد كه از همراهي و حضور در اين برنامه تا اصلاح سياست‌ها و روش‌هاي جاري آن خودداري نمايند.
نظرات بینندگان