arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱

احمدی‌نژاد: مهم نیست یک بنا مسجد یا کلیسا باشد؛ مهم این است که این بنا آرامش را در انسان متجلی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری در آیین ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان گفت: بناهایی با این ویژگی در حقیقت جهانی هستند و متعلق به همه بشریت است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، دکتر ˈمحمود احمدی نژادˈ چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان افزود: خیلی از افراد بازدید کننده از مسجد جامع اصفهان مسلمان نیستند و از ملیت و ادیان مختلف برخوردارند اما پس از ورود به این بنا احساس آرامش، بازگشت به خویشتن ، پیوستگی و روحانی می کنند.

وی تصریح کرد: مهم نیست یک بنا مسجد ، کلیسا یا میدان امام ( ره ) اصفهان باشد بلکه مهم این است که این بنا پیوستگی، آرامش و بازگشت به خویشتن را در انسان متجلی کند.

رییس جمهوری، میراث فرهنگی را شناسنامه و هویت یک ملت دانست و تصریح کرد: اگر این هویت از یک ملت گرفته شود، این ملت در تشخیص ادامه مسیر خود دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ بناهای تاریخی سرمایه گذاریهای عظیم انجام می شود، تاکید کرد: میراث فرهنگی ذخیره عظیم برای ملت است و از آنها برای ارزیابی ملت ها در مجامع بین المللی استفاده می شود.

احمدی نژاد، مسجد جامع اصفهان را یکی از مفاخر معماری ایران اسلامی و میراث بشری دانست و گفت: این بنای تاریخی از نظر معماری، هندسه و مهندسی مواد منحصر بفرد است و برجسته ترین مهندسان معماری جهان نمی توانند ایرادی بر این بنا بگیرند.

وی اضافه کرد: تغییرات جوی و محیطی کوچکترین آسیبی به این بنا وارد نکرده است که نشاندهنده توانمندی ایرانیان در علم از هزاران سال قبل است.

رییس جمهوری با بیان اینکه ˈمسجد جامع اصفهان اثر ارزشمندی استˈ تصریح کرد: ارزش این بنا فقط به مهندسی و معماری آن نیست بلکه پویایی، زیبایی و آرامشی که این بنا به انسان می دهد، ارزش بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت بناهای تاریخی در سایر نقاط جهان بسیاری از برده ها جان خود را از دست داده اند، اظهارکرد: در ساخت مسجد جامع اصفهان حتی یک مورد یافت نمی شود که از کسی بیگاری کشیده باشند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه برخی از بناهای تاریخی جهان برای شهرت افراد ساخته شده است، گفت: سازندگان مسجد جامع اصفهان این مسجد را برای توحید، پرستش و تکامل انسان ها بنا کردند و بی تردید این بنا انسانها را به بالاترین قله کمال انسانیت دعوت می کند.

رییس جمهوری با تبریک سالروز ولادت امام هادی ( ع ) و فرا رسیدن عید غدیرخم اظهار کرد: غدیر بزرگترین عید بشریت است و در این روز پیوند انسانها با حقیقتی به نام انسان کامل برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه همه انسان ها بصورت فطری بدنبال کمال و سعادت هستند، گفت: تنها راه رسیدن به کمال و سعادت، رسیدن به انسان کامل است.

احمدی نژاد، امام را انسان کامل دانست و افزود: همه دسته بندی ها و قبیله ای شدن انسان ها ساخته شیاطین است و برای رسیدن به خدا راهی بجز امام که همان انسان کامل است وجود ندارد.

وی، قطع رابطه انسان با امام را ظلمت و گمراهی بیان کرد و گفت: شیطان همواره سعی کرده که رابطه انسان با امام را قطع کند زیرا کسی که این ارتباط را قطع کند همه چیز خود را از دست داده است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در طول تاریخ برخی افراد همانند شیطان عمل کردند و نگذاشتند امام بخوبی در جامعه شناخته شود، تاکید کرد: این افراد در زمان رسول خاتم (ص) و امیرالمومنین علی (ع) نیز حضور داشتند و نگذاشتند مردم ذوب در پیامبر شوند.

وی تصریح کرد: ظلم به امام ظلم به خداست و خیلی افراد در قالب دلسوزی ، به امام ظلم می کنند و امام را بگونه ای به مردم معرفی می کنند که مردم تصور می کنند رفتار امام نیز همانند مااست.

احمدی نژاد با بیان اینکه برخی افراد نان امام را می خورند و دعایش را به جان دیگران می کنند، افزود: برخی ها امام را سپر خودشان می کنند.

وی تنها راه سعادت بشریت را پیوستن به انسان کامل یا امام دانست و اضافه کرد: امروز هرکس ادعا می کند بدنبال سعادت انسانها بدون انسان کامل می باشد، درغگوی بزرگی است.

رییس جمهور با بیان اینکه ˈ خیلی ها ادعا می کنند می توانند همه چیز را درست کنند ˈ ، گفت: اینها نتوانستند خودشان را درست کنند آنوقت ادعا می کنند همه امور را می توانند درست کنند.

احمدی نژاد تاکید کرد: هرکس ادعای مصلحی و اصلاح گری بدون شناخت انسان کامل دارد، دروغگوست.

وی همچنین اصفهان را موزه زنده دانست و افزود: اصفهان به دلیل برخورداری از مردم شجاع ، پرهمت و پاسدار ارزش های انسانی فراتر از میراث ملموس است.
نظرات بینندگان