arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
رییس جمهور فرانسه:

پس از تشکیل دولت انتقالی به مخالفان اسد کمک نظامی می کنیم / فرانسه و عربستان در خصوص تشدید تحریم ها علیه ایران توافق دارند

در این دیدار دو ساعته آقای اولاند با ملک عبدالله پادشاه عربستان در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران، بحران سوریه، روند صلح در خاورمیانه و نیز همکاری‌های مشترک میان دو کشور گفت‌وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در دیداری با پادشاه عربستان در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد. به گفته محافل آگاه سیاسی سفر اولاند به عربستان بیش از همه برای ترمیم روابط تیره دو کشور بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ، اولاند ، برای نخستین بار پس از تصدی این پست روز یکشنبه از عربستان سعودی دیدار کرد. به گفته سخنگوی ریاست‌جمهوری فرانسه، در این دیدار دو ساعته آقای اولاند با ملک عبدالله پادشاه عربستان در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران، بحران سوریه، روند صلح در خاورمیانه و نیز همکاری‌های مشترک میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گفته محافل آگاه سیاسی در فرانسه، پاریس و ریاض "دیدگاه بسیار نزدیکی" نسبت به مسائل سوریه دارند. همچنین مذاکره در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران، یکی از مسائل مهم در گفت‌وگو‌های دو طرف بوده است. آقای اولاند اخیرا اعلام کرده بود، چنانچه جمهوری اسلامی گام‌های مشخصی در راستای شفاف‌سازی برنامه‌های هسته‌ای خود بر ندارد، فرانسه از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران حمایت می‌کند.

طبق این گزارش، فرانسوا اولاند پس از ديدار با ملک عبدالله در يک کنفرانس خبری گفت: فرانسه از تشکيل دولت انتقالی توسط مخالفان استقبال می کند،‌ تشکيل چنين دولتی مشروعيت کامل داشته و باعث حصول اطمينان از انتقال دمکراتيک قدرت سياسی در سوريه خواهد شد.

رييس جمهوری فرانسه همچنين بر ضرورت تجديد نظر در ساختار تشکيلات مخالفان حکومت بشار اسد تاکيد کرده است.

در همين حال رييس جمهوری فرانسه در پاسخ به پرسشی در خصوص کمک های نظامی به مخالفان حکومت بشار اسد، گفته است چنین اقدامی منوط به تشکیل دولت انتقالی است.

وی همچنين در مورد مذاکرات خود با پادشاه عربستان در خصوص ایران گفته است : فرانسه و عربستان در خصوص تشديد تحريم های عليه ايران برای توقف برنامه هسته ای اين کشور توافق دارند.  
نظرات بینندگان