arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۹۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

دستور حمله به ایران از سوی نتانياهو و باراک در سال ۲۰۱۰ / چه کسی مانع حمله شد؟

فرانس پرس نوشت: یک کانال تلویزیونی اسرائیل روز یکشنبه با پخش بخشهایی از یک برنامه از قصد اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی، دو سال قبل، خبر داد.اين گزارش می افزايد: در نشست عالی وزيران کابينه اسرائيل، بنيامين نتانياهو تصميم گرفت تا ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فرانس پرس نوشت: یک کانال تلویزیونی اسرائیل روز یکشنبه با پخش بخشهایی از یک برنامه از قصد اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در سال  ۲۰۱۰ میلادی، دو سال قبل، خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ در این برنامه تلویزیونی ، ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل، دلیل تحقق نیافتن این حمله را عدم آمادگی نظامی آن کشور عنوان کرده است.

بر اساس گزارش شبکه دو تلویزیون اسرائیل، فرمانده ارتش آن کشور و رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه( موساد ) در آن زمان با این حمله مخالفت کرده بودند.

این شبکه اعلام کرد که که اين دستور به دليل همین مخالفت ژنرال گابی اشکنازی، فرمانده وقت ارتش اسرائيل و مئير داگان، رييس وقت سازمان جاسوسی اين کشور، موساد، به مرحله اجرا در نيامد.

اين گزارش می افزايد: در نشست عالی وزيران کابينه اسرائيل، بنيامين نتانياهو تصميم گرفت تا ميزان آمادگی نيروهای ارتش را به سطح «اف مثبت» برساند که علامتی بود برای اينکه نيروهای مسلح بايستی آماده اقدام نظامی باشند.

کانال دو تلويزيون خصوصی اسرائيل می گويد که مئير داگان با اين اقدام مخالفت کرد و گفت که چنين تصميمی تنها بايد از سوی کابينه امنيتی اسرائيل که متشکل از ۱۵ وزير است اتخاذ شود.

ژنرال اشکنازی نيز از اين نگران بود که افزايش سطح هشدار، زنجيره ای از حوادث به دنبال داشته باشد که می تواند اوضاع را از کنترل خارج کرده و به يک درگيری گسترده منجر شود.

اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل، در گفت و گو با شبکه دو تلويزيون خصوصی اسرائيل اظهار داشت اشکنازی به نتانياهو گفته بود که ارتش اسرائيل آماده نيست و تجهيزات عملياتی لازم برای حمله موفقيت آميز به تاسيسات هسته ای ايران را در اختيار ندارد.

به گفته باراک، تصميم به افزايش سطح هشدار لزوما به معنی جنگ نبوده است.

وب سايت روزنامه اسرائيلی «هاآرتص» نوشته است که اشکنازی پس از واگذاری سمت خود، به دستياران نزديکش گفته بود که ارتش آماده جنگ با ايران بود ولی او به اين نتيجه رسيد که چنين حمله ای يک خطای استراتژيک است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
30
60
اسراییل 2010 از حمله به ایران 2010 میترسد پس قطعا ایران 2012 بسیار ترسناکتر است از ایران 2010 و منطقه خاورمیانه 2012 هم با خاورمیانه 2010 بسیار تفاوت کرده کافی است تا اسراییل به ایران حمله کند تا تمام نگاهها از سوریه برداشته شود و همه خشم مردم منطقه متوجه اسراییل شود و سوریه که نمی تواند از سلاح های کشتار جمعی اش در خاک خودش استفاده کند انرا بر سر اسراییل خالی کند چون سوریه در شرایط جنگی است و ترسی از درگیری با اسراییل ندارد اگر سوریه امن بود شاید در این کار تردید می کرد ولی الان از این عمل استقبال خواهد کرد این بزرگترین اشتباه اسراییل خواهد بود قبل از به نتیجه رسیدن در سوریه به ایران حمله کند انشالله هر چی به صلاح ایران عزیز و اسلام عزیز است اتفاق بیفتد
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
28
49
اون موقع که هیچ هیچ وقت توان و جرات حمله به ایران را به تنهایی نخواهید داشت .تا آمریکا اجازه نده نفسم نمی کشید چه برسه به حمله. الان آمریکا هم برای حمله به ایران ترس داره چه برسه به شما.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
28
39
جراتشو ندارین شما فعلا سعی کنین احساسات جوانهای مصری را کنترل کنید بعد به فکر مقابله با ایران تا دندان مسلح باشید
یک مطلع نظامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
40
52
سلاح های سری ایران می تواند در 20 دقیقه کل اسراییل را شخم بزند
john
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
34
45
کلا رژیم صهوینیستی در حد حمله به ایران نیست....
گنده تر از دهنشون حرف میزنن.....
شده واسشون عادت.....
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
25
35
آقاي فقيهي چرا خود را تسليم شانتاژ خبري صهيونيستها ميكني؟؟!!
اين مزخرفات هم خودش جزيي از برنامه رسانه اي آنهاست.
آنها در خواب هم جرات حمله به ايران را ندارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
28
41
خواست خدابود كه به ايران حمله نكرد چون من اون موقع سربازي بودم
نظرات بینندگان