arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

دوماه حبس تعلیقی برای مسئول رایانه های واتیکان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه واتیکان روز شنبه در ادامه بررسی پرونده افشای اطلاعات محرمانه موسوم به "واتی لیکس"، مسئول انفورماتیک واتیکان را به دو ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ کلودیو شاپه لتی به همدستی با پائولو گابریله پیشکار سابق پاپ و معاونت در جرم متهم شده بود. او با نتاقض گویی های مکرر خود در مرحله تحقیقات اولیه و پوشاندن بخشی از حقیقت، بنوعی سعی کرده بود زمینه سبک شدن حکم گابریله را فراهم آورد.

اما دادگاه با توجه به همکاری متهم در مراحل بعدی تحقیق و عدم سوء پیشینه کیفری، او را مستحق تخفیف دانست و با توجه به اینکه پیشکار سابق پاپ مسئولیت ارسال نامه حاوی اطلاعات محرمانه به او را برعهده گرفته بود، این متخصص رایانه را از برخی اتهامات تبرئه کرد و تنها او را بدلیل تناقض گویی های پی در پی به دو ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

اما پائولو گابریله متهم اصلی این پرونده پیش تر به جرم سرقت اسناد محرمانه به هیجده ماه زندان محکوم شده است و حالا چشم امیدش فقط به شخص پاپ و بخشندگی او است.

کاردینال تارچیزیو برتونه، نخست وزیر و مسئول روابط دیپلماتیک واتیکان در مورد امکان عفو گفت: "قدرت بخشش در دستان پاپ است و او هر طور صلاح بداند تصمیم خواهد گرفت. تصمیمی که همه ما در مجموعه واتیکان منتظر آنیم و به آن به طور کامل احترام می گذاریم.”

نظرات بینندگان