arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۱

جایزه 550 میلیون دلاری لاتاری آمریکا به دو نفر رسید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برگزارکنندگان لاتاری "پاوربال" در آمریکا، گفتند که دو نفر در قرعه کشی این لاتاری، به طور مشترک برنده یک جایزه ۵۵۰ میلیون دلاری شدند. این جایزه از نظر رقم، دومین جایزه بزرگ بخت آزمایی در تاریخ آمریکا به حساب می‌آید.

به گزارش بی بی سی؛ لاتاری پاوربال در ۱۶ قرعه کشی که پیش از این انجام داده بود، موفق به اعلام بلیت برنده نشد و از همین رو، رقم جایزه دورهای قبلی نیز به قرعه کشی اخیر اضافه شده بود.

هنوز کسی برای دریافت جایزه، خود را معرفی نکرده است.

میزان فروش بلیت های شرکت در این بخت آزمایی، ۱۳۰ هزار برگه در هر دقیقه بود. هرچند که احتمال بردن بالاترین جایزه، یک به ۱۷۵ میلیون محاسبه شده بود.

کارشناسان آمار می گویند که فرد شرکت کننده در این لاتاری، شانس بیشتری برای رئیس جمهور آمریکا شدن، مرگ به واسطه نیش زنبور و یا رعدوبرق گرفتگی دارند تا بردن این جایزه.

ارقامی که اواخر چهارشنبه معرفی شدند به ترتیب ۵، ۲۳، ۱۶، ۲۲، ۲۹ و ۶ بودند. ظاهرا رقم جایزه به خاطر میزان بالای فروش بلیت توسط کسانی که عمدتا در اینگونه قرعه کشی ها شرکت نمی کنند، به طور تصاعدی افزایش پیدا کرد.

پت پاول، یکی از افرادی که برای اولین بار این بلیت را در آتلانتا خریده، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "مدام در حال خیالبافی درباره برنده شدن و کارهایی که می‌توانم با آن پول انجام دهم، هستم."

نلسون باتیستا، یکی دیگر از خریداران، در نیویورک به خبرگزاری رویترز گفت: "اگر برنده شوم، شاید فرم صورت و بدنم را تغییر بدهم و خود را جوانتر کنم."

۴۲ ایالت آمریکا، به انضمام ناحیه کلمبیا و جزیره ویرجین آیلندز در لاتاری پاوربال شرکت کردند.

در ماه ژانویه، برگزارکنندگان این لاتاری رقم شرکت در بخت آزمایی را دوبرابر کردند و آن را به ۲ دلار رساندند.

بر اساس آخرین برآوردها، لاتاری پاوربال، با وجود کاهش فروش، نسبت به سال ۲۰۱۱ ، ۳۵ درصد افرایش درآمد داشته است.
نظرات بینندگان