arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱

رحیمی: چه زیباست در دوره‌ای که شدیدترین تحریم‌های اقتصادی وجود دارد کشور را گلستان کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر این که کشور را باید همه با هم گلستان کنیم، تصریح کرد: چه زیباست در دوره‌ای که شدیدترین تحریم‌های اقتصادی وجود دارد کشور را گلستان کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل زا ایسنا، محمدرضا رحیمی در همایش ملی ثروت ملی و توسعه پایدار که در سالن خواجه‌نصیر مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با عذرخواهی به خاطر عدم حضور رییس جمهور در این جلسه به خاطر طولانی شدن جلسه وی با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: بنا بود به خاطر اهمیت این همایش، شخص رییس‌جمهور در این جلسه حاضر شوند، اما تاسف خود از نیامدن را به وسیله بنده خدمت شما ابلاغ کردند.

وی با بیان این‌که شنیدن صحبت هم اندازه دارد، تصریح کرد: حرف اساسی و حساب این است که صندوق توسعه ملی مطابق ماده 84 قانون برنامه توسعه طراحی شده است، برای این‌که بخشی از ثروت کشور را که حاصل از درآمدهای نفتی است برای زیرساخت‌ها و آیندگان اختصاص دهیم.

رحیمی خطاب به حاضرین جلسه، مسئولین صندوق توسعه ملی و روسای بانک‌ها، تصریح کرد: حرف حساب این است که به عنوان خادم ملت بگویم، اگر با سرعت سرمایه‌ی صندوق در اختیار بخش خصوصی، تعاونی و بخشی از دولت قرار گیرد، شما برنده واقعی در پیشگاه ملت هستید.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به شرایط خطیر فعلی کشور گفت: قبل از این جلسه در افتتاحیه 10 دستگاه کشانده لوکوموتیو در راه‌آهن حاضر بودم که این شرکت با کار خود ما را از واردات بی‌نیاز کرد و در آستانه صادرات قرار داد، اما یکی از نمایندگان مجلس در این جلسه گفت که وقتی آمارهای فعالیت این دولت در بخش راه راه‌آهن را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که در 10 سال آینده شتاب فعلی کفایت نمی‌کند که به نظر من این صحبت، مدح شبیه ذم و یا ذم شبیه مدح بود، چون دولت را با هیچ یک از گذشتگان نتوانستند مقایسه کنند ، به 10 سال آینده سوق دادند.

وی با اشاره به این‌که این نماینده مجلس معتقد بود تولید پنجاه دستگاه لوکوموتیو در هر سال کفایت نمی کند، گفت: ظرفیت این کارخانه 89 لوکوموتیو است که 30 تای آن صادرات می‌شود، پس اگر ما را با گذشته و یا آینده مقایسه کنید، متحیر می‌شوید، چون نباید به گذشته توجه کرد و یا 10 سال آینده را مورد تاکید داشت؛ چرا که باید بتوانیم از فرصت‌های تحریم استفاده کنیم و با گام‌هایی به جلو برویم.

رحیمی با بیان این‌که اگر صندوق توسعه ملی یک گام به جلو حرکت کند، برنده اصلی در پیشگاه امت است، تصریح کرد: باید به این حرکت سرعت داد به قصد غربت برای خدا و خدمت به مردم و طرح‌هایی که به بانک‌ها ارجاع می‌شود، باید سریعتر عملی شود، اما اگر قرار به نصیحت بود و با نصیحت کارها سامان می‌گرفت با گلستان سعدی، ایران گلستان می‌شد.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که کشور را باید همه با هم گلستان کنیم، خاطرنشان کرد: چه زیباست در دوره‌ای که شدیدترین تحریم‌های اقتصادی وجود دارد کشور را گلستان کنیم.

نظرات بینندگان