arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱

شکاف و دودستگي بی سابقه در مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم دو دستگی و شکاف موجود در جامعه کنونی مصر را در تاریخ این کشور بی سابقه اعلام کرد.
اشرف الصباغ از میدان التحریر قاهره و خیابان های اطراف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه گزارش داد: هزاران نفر از مصری ها اکنون در قالب تظاهرات اعتراض آمیز در حال حرکت به طرف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه هستند و بسیاری از آنها اکنون به این مکان رسیده اند.

خبرنگار روسیا الیوم درباره شعار تظاهرکنندگان گفت: مخالفان این جمعه را «جمعه کارت قرمز» با شعار «سرنگون کردن دولت شبه نظامیان» نامگذاری کرده اند. اکنون در فضای موجود در مصر دو دستگی و تشتت به وضوح هویداست.
خبرنگار این شبکه افزود: مخالفان و معترضان خطاب به حامیان رئیس جمهور اعلام می کنند که شهدای آنها در بهشت و شهدای طرف دیگر در جهنم اند. بنابراین، وجود شکاف و دو دستگی اکنون در جامعه مصری به وضوح نمایان است. چنین صحنه و پدیده ای در مصر در تاریخ آن بی سابقه است.
اشرف الصباغ تاکید کرد: درباره سخنان تلویزیونی دیشب محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، برخی اعلام می کنند که وی توپ را به زمین مخالفان انداخت؛ اما برخی دیگر نیز بر این باورند که وی با این سخنان اخوان المسلمین و ریاست جمهوری کنونی را هر چه بیشتر در تنگنا قرار داد.
خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: پس از سخنان محمد مرسی، جبهه نجات ملی- تشکل مخالفان- اعلام کرد که هر نوع گفتگویی را با محمد مرسی قبول نمی کند و پیشنهاد مرسی را درباره گفتگو ساختگی و دروغ قلمداد کرد.
نظرات بینندگان