arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱

هواپیماها با صندلی خالی پرواز میکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی از وضعیت اخیر ناوگان هوایی انتقاد کرد و می‌گوید افزایش یکباره نرخ بلیت به نفع ناوگان هوایی نبوده است، چرا که بسیاری از هواپیماها با صندلی خالی پرواز می‌کنند. این انتقادها در حالی از سوی کارشناسان صورت می‌گیرد که دولت در 5/1 ماه گذشته اقدام به افزایش نرخ بلیت هواپیما کرده که به دنبال آن تعداد مسافران به طرز جشمگیری کاهش یافته است.

ظاهراً ایرلاین‌ها به جای ابراز خشنودی از وضعیت افزایش نرخ بلیت ناراحتند و معتقدند این اتفاق می‌تواند در صورت عدم پذیرش مردم از افزایش نرخ بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی را به تعدیل بکشاند. «عباسعلی عبداللهی‌فر»، کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل هوایی کشور در گفت و گو با CHN، از وضعیت فعلی ناوگان هوایی انتقاد کرد و گفت: «افزایش و یا کاهش نرخ بلیت، سوخت و هر چه که به ایرلاین‏ها مرتبط است بدون برنامه‌ریزی صحیح انجام می‌شود.»
 
وی که قائم مقام شرکت هواپیمایی ساها هم بوده ادامه داد: «در حال حاضر بسیاری از هواپیماها، سه پرواز در یک مسیر را به یک پرواز در روز کاهش دادند و بیشتر پروازها با صندلی خالی است. در حال حاضر نوسانات نرخ ارز هم برای ایرلاین‌ها مشکل ساز شده و ارز مبادله‌ای هم کمکی به ایرلاین‌ها نمی‌‌کند.»
 
عبدالهی فر ادامه داد: «در حال حاضر به علت کاهش مسافران بیشتر پروازهایی که در یک خط هستند برای مقاصد مختلف با یک پرواز انجام می‌شود و این یعنی پروازها دارای کاهش چشمگیری هستند.» به گفته وی، وضعیت بسیار وخیم‌تر از قبل شده و باید دولت برای این موضوع برنامه‌ریزی کند در غیر این‌صورت این ناوگان زمینگیر می‌شود.

نظرات بینندگان