arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۱

صفار هرندی: امیدواریم طرح شورای سه‌نفره جواب دهد/ رابطه پدر و فرزندی با رهبری معنا ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری آینده باید مومن و پایبند به ارزشهای رهبری و انقلاب باشد از کسانی که می‌گویند رابطه من با رهبری رابطه پدر و فرزندیست انتقاد و تأکید کرد که رابطه با ولایت فقیه باید یک رابطه تعبدی باشد.

ایلنا با انتشار بخش‌های جدیدی از سخنان اخیر محمدحسین صفار هرندی در رشت به صحبت‌های وی درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات اشاره کرد و نوشت: بنده جزو کسانی هستم که برای انتخابات و نامزد شدن احساس تکلیف نکردم و امیدوارم هیچ وقت هم احساس تکلیف نکنم.

وی افزود: هیچ کس تکلیف من را بهتر از خودم نمی‌شناسد و طی سالیان اخیر از حضور در مجامع و بین مردم متدین و دیدار چهره به چهره با آنان خیلی خرسندم و احساس راحتی می‌کنم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره نحوه حضور اصولگرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری ابراز کرد: خوشبختانه در این دور از انتخابات تعداد زیادی در صحنه هستند که جای شکر دارد و افرادی که در تراز ریاست جمهوری باشند کم نداریم.

*قحط‌الرجال نداریم

به گفته صفار هرندی یک زمانی می‌گشتیم و می‌گفتیم قحط الرجال است ولی الان خیلی‌ها هستند و واقعاً هم قد و قواره افرادی که مطرح شده است خیلی با هم متفاوت نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: کسی که خودش را زیر این بار قرار می‌دهد باید بدود، کاهلی را کنار بگذارد، مسئولانه بایستد، مومن و پایبند به ارزشهای رهبری بوده و انقلاب و ارزش‌ها را جابه جا نکند، دبه در نیاورد و تفسیرهای من درآوردی از جمهوری اسلامی ارائه ندهد.

*رئیس جمهور آینده باید دلش با رهبری صاف باشد

صفار هرندی اذعان کرد: رئیس جمهوری آینده باید دلش با رهبری صاف باشد نه اینکه بگوید من طبق قانون اساسی پیروز شدم و دیگر هیچ!

وی بیان داشت: رابطه پدر و فرزندی معنا ندارد زیرا ما این همه فرزند نا‌سپاس نسبت به پدر‌هایشان داریم که با والدین خود رفتارهای زشت و ناپسند دارند.

به گفته وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی رابطه با ولی جامعه، تعبدیست و باید اطاعت کرد چون ولی فقیه مصلحت جامعه و کشور را بهتر از همه می‌داند؛ نه اینکه کسی بیاید بگوید من یک مصلحتی را اندیشیده‌ام و اجازه بدهید به مصلحت خودم عمل کنم.

صفار هرندی تصریح کرد: یکی باید سکان ریاست جمهوری آینده را بر عهده بگیرد که کارآمد باشد و عرضه کار را هم داشته باشد و به گفته امام راحل صرف اینکه یک فرد انسان شریف، مومن و نمازخوان و سالمی هست برای نمایندگی مجلس و اداره امور اجرائی کفایت نمی‌کند.

*اصولگرایان به هر میزانی که می‌توانند دل‌هایشان را به هم نزدیک کنند/نیازی به "قهرمان" نداریم

وی ادامه داد: اصولگرایان به هر میزانی که می‌توانند دل‌هایشان را به هم نزدیک کنند. ما نیاز به قهرمان نداریم و از سویی دیگر دنبال فردی افسانه‌ای و با حرفهایی مثل معجزه‌ هزاره چندم رفتن نیز به درد نمی‌خورد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما باید دنبال تکمیل ظرفیت‌های جامعه اصولگرای خود باید باشیم.

صفار هرندی گفت: اصولگرایان باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و این فکری باطلیست یک نفر پیروز بشود و بقیه را کنار بگذارد.

وی اذعان کرد: کسی که بخواهد بدون کمک گرفتن از بقیه نیروهای وفادار عمل کند، کارش به اینجا کشیده می‌شود که برود از اغیار و آدم‌های نا‌صالح، نا‌کارآمد و... بهره برداری کند و اصولگرایان و افاضل از دور وی پراکنده شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد نسخه‌ای که اخیراً اعلام شده که سه نفر از نامزد‌ها با تواضع گفته‌اند با یک دیگر کار می‌کنیم و هرکس از بین ما انتخاب شد رئیس‌جمهور و بقیه در دولت او خدمت گزاری و کمک می‌کنند جواب دهد.

خطبه‌های هاشمی در دهه 60 آرامش بخش بود

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هاشمی رفسنجانی بیان داشت: خطابه های هاشمی رفسنجانی در دهه شصت، ما را به پای مبارزه با دشمنان، آمریکائیها، ضدانقلابها، منحرفین و سلطنت طلبها می‌کشاند.

صفار هرندی که در جمع مردم گیلان صحبت می‌کرد تصریح کرد: سخنان و خطابه های حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن زمان سازنده بود و ما گاهی در یک هفته کلی فشار روانی را تحمل می‌کردیم تا جمعه که می‌شود یک تحلیل قشنگ از وی بشنویم.
نظرات بینندگان