arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۱
دفاع جانانه 2 سال قبل، از رحیمی؛

احمدی نژاد: زندگی معاون اولم پاک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدحسین روانبخش در روزنامه مردم سالاری نوشت : 20 دی ماه 1389 محمود احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت رییس‌جمهوری در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره پاسخ دولت به اتهاماتی که اخیرا به آقای رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور صورت گرفته است، با اظهار تاسف و انتقاد از ایجاد فضای تهمت و بداخلاقی خاطرنشان کرد: قاعدتا کسی که اتهام می‌زند باید دلیل و مدرکی داشته باشد من این مساله را یک حرکت سیاسی می‌دانم که با بی تقوایی همراه است. آقای رحیمی‌از برادران بسیار خوب، پاک و مومن دولت هستند و شبانه روز در خدمت مردم بوده و زندگی‌شان بسیار پاک و انقلابی است اما نمی‌دانم، چرا عده ای اصرار دارند برخلاف قانون عمل کنند. اینکه در یک برنامه‌ زنده تلویزیونی، فردی که خودش متخلف است نسبت به کسی که حضور ندارد، تهمت و افترا بزند، صحیح نیست.

رییس جمهور همچنین از اقدام صداوسیما در این خصوص انتقاد و خاطرنشان کرد: بعضی از بخش‌های صدا و سیما و بعضی از معاونت‌ها باید دقت و مراقبت بیشتری انجام داده و عملکرد خود را اصلاح و جبران کنند، اینکه کسانی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی بدون هیچ سند و دلیلی به معاون اول رییس‌جمهور تهمت بزنند، صحیح نیست و خلاف قوانین کشور است. البته آقای رحیمی شکایت کرده‌اند که امیدواریم به این شکایت‌ها رسیدگی شود. دولت این گونه فضاهای غیراخلاقی را به ضرر کشور می‌داند و معتقدیم در کشور قانون حاکم است و به جرایم رسیدگی خواهد شد اما اینکه بدون هیچ سند و دلیلی یک عده‌ای تصمیم سیاسی بگیرند که دولت را متهم کنند، کار بسیار زشتی است. احمدی‌نژاد گفت: امیدوارم بداخلاقی‌ها به طور کامل در کشور خاتمه پیدا کند البته ملت ایران ملت با اخلاق و جزو بهترین ملت‌های تاریخ است. تعریف کردن احمدی‌نژاد از محمدرضا رحیمی چیز عجیبی نیست چرا که رحیمی هم با شدت بیشتری از احمدی‌نژاد تعریف کرده بود ! هفدهم خرداد ماه 1385، هنوز چند هفته ای از ادعای «الهام بودن نامه احمدی‌نژاد به بوش» در خطبه‌های نماز جمعه تهران نگذشته بودکه اظهارات رئیس دیوان محاسبات آن را تکمیل کرد. وی که مسوول ارائه آمار تخلفات دولتی بود، با خشنودی اعلام کرد که «مدیران دولت نهم پاکدامن هستند و بدین سبب امسال آمار تخلفات ارائه نمی‌دهیم»
اما این سخن رحیمی در مقابل سخن دیگرش بسیار متعادل بود. شاه بیت اظهارات او این جمله بود که «یکی از مسلمانان سوریه معتقد بود اگر بنا بود بعد از پیامبر (ص)، پیامبری بیاید آن، احمدی‌نژاد بود»! این جمله در جلسه همایش مدیران دیوان محاسبات و در حضور شخص احمدی نژاد بیان شد اما در زمان بیان هیچ اعتراضی به آن صورت نگرفت؛ البته محمود احمدی نژاد روز بعد از انتشار خبر این سخنرانی به قزوین سفر کرد و گفت: ما مقدمه یک اتفاق بزرگ هستیم!بعد از انتشار سخنان محمدرضا رحیمی واضح بود که اعتراضات به این سخنان از هر سو به گوش برسد، چه اینکه این سخنان را کسی گفته بود که وظیفه نظارت و مقابله با تخلفات دولتی را بر عهده داشت و معلوم است که با چنین نگاهی، عملکردش چگونه خواهد بود، ضمن آن که در آنروزها هنوز این سخنان عادی نشده بود و بسیاری اعتقاد داشتند که چنین ادعاهایی ضربات جبران ناپذیری به اعتماد عمومی و اعتقادات دینی وارد می‌سازد.

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در آن زمان از اولین کسانی بود که خواستار برخورد با چنین اظهاراتی شد و گفت: باید با تعاریفی که به منظور مبالغه و غلو اظهار می‌شود، برخورد کرد و جلوی نشر و پخش آن را در جامعه گرفت... این مساله (اظهارات رحیمی) شبیه همان چیزی است که حتی در نماز جمعه گفت و آن هم درکشور موج درست کرد. این گونه تعابیر خالی از اغراق و مبالغه نبوده و به یقین به ضرر تشیع و اسلام خواهد بود. محمد خوش چهره نماینده اقتصاددانی که در آن روزها دست از حمایت احمدی‌نژاد برداشته و به منتقد اقتصادی رفتار دولت تبدیل شده بود نیز هشدار داد: «حمایت‌های نسنجیده و غیرمتعارف دستگاه‌های نظارتی از بخش‌های دولتی، جایگاه دستگاه‌های نظارتی ملی را به دستگاه‌های نظارتی دولتی تقلیل می‌دهد.»

جالب اینجاست که قریب یک ماه پیش بازهم رحیمی دست به ابتکاری برای تعریف از احمدی‌نژاد زد! 20 آذر ماه روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:کنار هم قرار دادن نام خدا و رهبری و رئیس‌جمهور، در مراسم افتتاح طرح توسعه سیمان بوکان توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، موجب تعجب مردم شد. طی دو روز گذشته مردم، تماس‌هائی با روزنامه جمهوری اسلامی گرفته و به این اقدام معاون اول رئیس‌جمهور اعتراض کردند. آنها گفتند جمله به نام خدا و به نام مقام معظم رهبری و به نام رئیس‌جمهور که عبارت بکار برده شده توسط رحیمی بود متأسفانه بارها از تلویزیون نیز پخش شد! دفتر رحیمی پس از چند روز مجبور به عذرخواهی بابت این حرف شد.
نظرات بینندگان