arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۱

حداد: اظهارات عسگراولادی موضع اصولگرایان نیست/ رای قابل‌توجه؛ شرط پیوستن به ائتلاف سه‌نفره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درخصوص جلسه روز گذشته مجلس که با حضور احمدی‌نژاد همراه بود، گفت: جلسه بدی نبود و بعضی نگرانی‌هایی که قبلا پیش‌بینی می‌شد، به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و نمایندگان در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداختند، افزود: اگر رئیس‌جمهور در مجلس می‌ماند، بهتر بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری درباره دعوت دولت از نمایندگان برای سه‌شنبه هفته آتی و اینکه آیا این جلسه شبیه جلسه روز گذشته خواهد بود، گفت: زود است در این باره اظهارنظر کنیم؛ به هر حال نفس همکاری مجلس و دولت برای رفع مشکلات کشور مفید است. درباره این جلسه نیز این‌طور برداشت می‌شود که قرار است رئیس جمهور پای صحبت نمایندگان بنشیند تا نبودن دیروزشان جبران شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که در اظهارات دیروز رئیس‌جمهور نیز بدان اشاره شد نیز گفت: مجلس حتما پیشنهادات رئیس‌جمهور را بررسی می‌کند اما بحث در اجرا شدن یا نشدن قانون نیست. بحث در چگونگی اجرایی شدن است. اختلاف نظر مجلس و دولت در این است که یارانه چقدر باشد و چه مقدار به تولید و چه مقدار به خانوارها اختصاص داده شود.

حداد عادل افزود: ادامه هدفمندی یارانه‌ها مورد تایید مجلس است و تغییرات در آن نیز محتمل است. اما باید مطمئن شد که دولت به قانون مجلس عمل می‌کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به اظهار نظر یکی از نمایندگان در خصوص پیوستن محسن رضایی به ائتلاف سه نفره نیز گفت: فرد باید برای ورود به ائتلاف رای قابل توجه داشته باشد. در درجه اول نیز خود شخص باید بخواهد و کسی نمی‌تواند از جانب کس دیگری پیشنهاد دهد.

وی درباره اظهار نظر عسگراولادی در خصوص فتنه‌گران و اینکه آیا این موضع اصولگرایان است، اظهار داشت: عسگراولادی به صراحت گفته که این مواضع موضع حزب موتلفه نیست چه برسد به اینکه موضع همه اصولگرایان باشد.

نظرات بینندگان