arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
معاون شهردار تهران:

تهران پیشرفته‌ترین شهر غرب آسیا می‌شود

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در حال حاضر در حدود 5 هزار دوچرخه در اختیار شهروندان تهرانی قرار دارد، تصریح کرد: برابر برنامه ریزی به عمل آمده طول خطوط دوچرخه سواری تهران به 283 کیلومتر می رسد، ضمن این که در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر در خانه های دوچرخه تهران عضویت دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بخشی از پیشرفتهای تهران در 7 سال گذشته و برنامه ریزی های به عمل آمده در زمینه توسعه زیرساخت های شهری، اعلام کرد: پایتخت جمهوری اسلامی ایران در حال پیمودن مسیر ترقی و تعالی است و کلان شهر تهران رفته رفته در حال تبدیل شدن به پیشرفته ترین شهر غرب آسیاست.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با روزنامه آساهی که به عنوان پر تیراژترین روزنامه جهان در ژاپن فعالیت می کند، افزود: همان طور که جوامع شرقی مانند ژاپن به آداب و رسوم سنتی و سنت های اصیل و بومی خود پآیبندند، کشور ما نیز در عین پآیبندی به آداب و سنن قدیمی خود در مسیر پیشرفت قرار دارد و تحولات اخیر تهران، بهترین گواه این موضوع است.

وی سناریوی مدیریت شهری تهران برای حمل و نقل شهری را «حمل و نقل انسان محور» اعلام کرد و گفت: در این سناریو توسعه خطوط دوچرخه سواری در مناطق مختلف شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به این منظور تا کنون بالغ بر 172 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری اجرا و 124 خانه دوچرخه احداث شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در حال حاضر در حدود 5 هزار دوچرخه در اختیار شهروندان تهرانی قرار دارد، تصریح کرد: برابر برنامه ریزی به عمل آمده طول خطوط دوچرخه سواری تهران به 283 کیلومتر می رسد، ضمن این که در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر در خانه های دوچرخه تهران عضویت دارند.

وی با تاکید بر این که هدف شهرداری تهران تامین زندگی سعادتمندانه برای عموم شهروندان تهرانی است، اضافه کرد: در این میان توسعه امکانات شهری برای بانوان که نیمی از جمعیت پایتخت را تشکیل می دهند و امکان برخورداری و دسترسی این گروه بزرگ از شهروندان به انواع خدمات شهری از جمله تسهیلات حمل و نقلی، از جایگاه ویژه ای نزد مدیریت شهری تهران برخوردار است.

تشکری هاشمی توسعه جهشی مترو و افزایش سهم آن در جابه جایی های شهری و تفکر جدید راه اندازی خطوط بی آر تی را دو بخش از سناریوی حمل و نقل شهری دانست و اعلام کرد: برای رسیدن به این هدف راه طولانی و سختی را پشت رو داریم، هر چند با توجه به مشکل ترافیک و آلودگی هوا خود مردم نیز به این نتیجه رسیده اند که حمل و نقل پاک بهترین گزینه است.

وی با بیان این که طول شبکه معابر تهران در حال حاضر به 4 هزار کیلومتر می رسد، افزود: تهران به عنوان کلان شهری با هویت مطرح است که با انجام اقدامات زیربنایی و کارهای زیرساختی در حال تبدیل شدن به یکی از پیشرفته ترین شهرهای آسیاست. معاون شهردار تهران با ذکر این نکته که حدود بالغ میلیون خودرو در تهران شماره گذاری شده که به طور متوسط روزانه دو سوم آن ها در معابر شهری در حال تردد هستند و به همین تعداد نیز موتورسیکلت در تهران تردد می کنند، گفت: با این وجود با توجه به برنامه ریزی ها در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و گسترش پیاده روی و دوچرخه سواری، چشم انداز تهران بسیار روشن است.

رییس دفتر روزنامه آساهی خطاب به معاون شهردار تهران گفت: از مجموع توضیحاات شما به این نتیجه می رسیم که هدف بزرگ مدیریت شهری تبدیل تهران به شهری مناسب برای زندگی مردم است، آیا درست متوجه شده ام؟

معاون شهردار تهران در پاسخ اعلام کرد: نتیجه گیری شما کاملاً درست است. مردم تهران استحقاق و شایستگی استفاده از بالاترین امکانات و بهترین خدمات برای یک زندگی ایده ال را دارند و مدیریت شهری تمام تلاش خود را به این منظور به کار گرفته است.
نظرات بینندگان