arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱

توضیح وکیل امیری‌فر درمورد مستند ظهور

وکیل مدافع عباس امیری‌فر با بیان این‌که «پس از گذشت یک‌سال پرونده موکلش هنوز در دادسراست و ظاهرا اراده‌ای برای رسیدگی به این پرونده وجود ندارد» از دستگاه قضایی خواست که بدون ملاحظه‌کاری سیاسی به پرونده‌ها رسیدگی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدعلی اصغر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: حدود دو سال پیش و پس از انتشار سی‌دی معروف به موکل من یعنی حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به دلیل آنچه که «معاونت در توزیع این سی‌دی» نامیده شد جلب و به مدت 52 روز بازداشت شد.

وی تصریح کرد: حقیقت آن است که موکل من کوچک‌ترین نقشی در توزیع این سی‌دی نداشته و حتی در جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری که برای بررسی و نقد این سی‌دی تشکیل شده بود ایشان صراحتا محتویات این سی‌دی را نفی و تکذیب کرده و آن را برخلاف آموزه‌های ظهور و مهدویت دانستند که البته از شخصیتی مثل ایشان که سال‌ها افتخار شاگردی مقام معظم رهبری را دارند جز این انتظاری نیست.

وکیل مدافع امیری‌فر اظهار کرد: این‌که اتهاماتی متوجه اشخاص باشد امری طبیعی است چون به هر حال در روند رسیدگی به یک پرونده قضایی ممکن است عده‌ای در مظان اتهام قرار گیرند و لازم باشد از ایشان تحقیق شود و اصولا در موازین حقوقی و قضایی همه اشخاص بی‌گناه از جمله متهمین بی‌گناه محسوب می‌شوند مگر اینکه در دادگاه صالح به پرونده آنها رسیدگی شده و مجرم بودن ایشان ثابت شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت نحوه برخورد با متهمین و لزوم رعایت حقوق و آزادی‌های مشروع ایشان است که مشخصا در خصوص موکل من موارد متعددی از نقض موازین و ضوابط قانونی در جریان رسیدگی به پرونده ایشان وجود داشته و دارد که اینجانب تاکنون به اصرار ایشان از رسانه‌ای کردن این موارد خودداری کرده‌ام که البته از طریق مراجع قانونی پیگیر این موارد هستم.

حسینی گفت: در پرونده مربوط به رسیدگی به پرونده «سی‌دی ظهور نزدیک است» خود تولیدکنندگان این سی‌دی هرگونه ارتباط با موکل من را تکذیب کرده‌اند و آنچه مسلم است این است که هیچ دلیلی مبنی بر ارتباط موکل بنده با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان این سی‌دی وجود نداشته است ولی متاسفانه علی‌رغم گذشت حدود یک سال از اخذ آخرین دفاع موکل هنوز پرونده تکلیفش در شعبه بازپرسی مشخص نشده است و ظاهرا اراده‌ای برای ختم رسیدگی به این پرونده وجود ندارد.

وی ادامه داد: از مسوولان محترم دستگاه قضا انتظار داریم صرف‌نظر از شان و جایگاه طرفین پرونده‌ها و بدون ملاحظه‌کاری سیاسی به پرونده‌ها رسیدگی کنند زیرا پرونده شکایت برخی مسوولان دولتی از آقای قالیباف از سال 88 تاکنون مفتوح است و ظاهرا اراده‌ای وجود دارد که به این پرونده فعلا رسیدگی نشود.

وکیل مدافع امیری‌فر یادآور شد: این پرونده‌ها در شعب متفاوتی از دادسرای کارکنان دولت رسیدگی می‌شود.

حسینی اظهار کرد: صرف‌نظر از اقدامات دستگاه محترم قضا برخی از سایت‌ها و مطبوعات نیز از این فرصت برای تسویه حساب با دولت استفاده کردند و ضمن رسانه‌ای کردن پرونده موکل من که هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و با اضافه کردن اتهاماتی که اصلا در پرونده وجود ندارد اقدام به جوسازی و تشویش اذهان عمومی در خصوص موکل بنده کرده‌اند.

وی ادامه داد: اوج این اقدامات زمانی بود که یکی از سایت‌های وابسته به مراجع امنیتی در زمان بازداشت موکل بنده خبری مبنی بر خودکشی ایشان در زندان منتشر کرد که هنوز برای من و موکلم روشن نشده هدف از این درج این خبر کذب و مجعول چه بوده است.

حسینی در پایان گفت: به هر حال موکل من از کلیه سایت‌ها و مطبوعاتی که اخبار کذب علیه موکل من منتشر کرده‌اند و متاسفانه هنوز این رویه ادامه دارد شکایت کرده که امیدواریم دستگاه محترم قضا در رسیدگی به این شکایت‌ها براساس قانون و طبق موازین آیین دادرسی و قانون مطبوعات اقدام کند.

نظرات بینندگان