arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
بسکتبال غرب آسیا ـ تهران

پیروزی ایران مقابل اردن در نخستین گام/ فردا جدال با عراق

تیم ملی بسکتبال کشورمان نخستین بازی خود در رقابت‌های غرب آسیا را با پیروزی مقابل اردن پشت سر گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، دومین بازی رقابت‌های غرب آسیا که به میزبانی کشورمان و در تالار آزادی تهران در جریان است بین تیم‌های ایران و اردن برگزار شد که تیم کشورمان توانست با نتیجه 93 بر 55 اردن را شکست دهد.

کوارتر اول در حالی آغاز شد که تا 5 دقیقه پس از بازی‌ اردنی‌ها بدون امتیاز بازی می‌کردند و این در حالی بود که تیم کشورمان 13 امتیاز را کسب کرده بود. سپس پرتاب سه امتیازی مهدی کامرانی حساب کار را 16 بر صفر کرد و پس از آن دو پرتاب سه امتیازی موفق صمد نیکخواه بهرامی امتیازات را برای کشورمان به 22 رساند.

اردنی‌ها در سه دقیقه پایانی عملکرد خوبی داشتند و توانستند 10 امتیاز را کسب کنند تا در پایان این کوارتر 26 بر 10 به سود کشورمان به پایان برسد.

در کوارتر دوم بازی پایاپای پیش رفت و اردنی‌ها توانستند خودشان را در زمین پیدا کنند و عملکرد بهتری نسبت به ملی‌پوشان کشورمان داشته باشند. بازیکنان ایران خطاهای زیادی در این کوارتر مرتکب شدند که همین موضوع باعث شد اردنی‌ها پرتاب‌های خوبی نصیبشان شود.

این کوارتر در پایان 20 بر 20 مساوی به پایان رسید.

در کوارتر سوم تیم کشورمان توانست عملکرد ابتدای بازی خود را دوباره به نمایش بگذارد و قدرتش را به حریف دیکته کند. هماهنگی بازیکنان در این کوارتر بهتر از قبل بود و در دفاع و حمله عملکرد قابل قبولی داشتند. در اواخر این کوارتر بود که یونس لاله‌زاده به جای صمد نیکخواه بهرامی وارد میدان شد تا اولین بازی ملی خود را به ثبت برساند.

در ادامه کار ملی‌پوشان کشورمان برتری خود را ادامه دادند و با حضور بازیکنان جوان‌تر توانستند 25 بر 9 حریفشان را از پیش رو بردارند.

در کوارتر چهارم سرمربی تیم ملی به بازیکنان اصلی استراحت داد تا جوان‌ترها بیشتر بازی کنند و آنها در این کوارتر عملکرد خوبی داشتند و اردن را به خوبی کنترل کردند تا در پایان این بازی 93 بر 55 به سود کشورمان خاتمه پیدا کند.

در این بازی اصغر کاردوست با کسب 16 امتیاز و 8 ریباند بهترین عملکرد را در میان بازیکنان کشورمان داشت.

دومین بازی کشورمان فردا ساعت 15 مقابل عراق خواهد بود. لبنان هم ساعت 17 به مصاف اردن می‌رود.

نظرات بینندگان