arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
احمدی نژاد:

صحبت های مهمی در مورد مسائل اخیر دارم، اما به خاطر مردم و رهبری به وقت دیگری موکول می کنم/ گفته‌اند که می‌خواهند انتخابات را مدیریت و مهندسی کنند...

وی در پایان خطاب به جمعیت حاضر گفت: گزارش‌ها می‌گوید تمام شهرها و روستاها مملو از انسان‌های پاک‌، خداجو و عاشق ارزش‌های الهی و مصمم است. از همه شما بخاطر خلق حماسه دیگر جاودانه دیگر سپاسگزارم. زنده باد بهار، زنده باد بهار، زنده باد بهار.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور با بیان این‌که ما نباید هیچ سندی را علیه منافع عمومی و مصالح ملت امضاء کنیم و این خادم کوچک هرگز چنین سندی را امضاء نخواهم کرد، افزود:باید به گونه‌ای عمل کنیم که ملت همواره به قدرت عدالت‌آفرینی و انسان‌سازی و استیفای حقوق فردی و اجتماعی توسط انقلاب امیدوار باشد و هر روز امیدوارتر شود.

به گزارش انتخاب، وی افزود: امروز همه مسوول صیانت از اساس انقلاب و جمهوری اسلامی هستیم و حفظ اساس انقلاب به حفظ پاکی و پاکدستی، تقوا، دفاع از حقوق مردم، اجرای عدالت، خدمت‌گزاری صادقانه و مقابله با رانت‌خواری‌ها و زیادی‌خواهی‌ها و پیگیری پیشرفت کشور است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب و جمهوری اسلامی برای پاکی و عدالت و تامین عزت و کرامت و حقوق اساسی مردم آمده است، گفت: حفظ انقلاب در گرو همین است و همین محور وحدت ملی ماست و همه باید با هم و پشت سر رهبری برای صیانت از ارزش‌های انقلاب و حقوق ملت تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: این پیمان ناگسستنی ما با رهبری عزیز انقلاب و ملت است و دشمنان آرزوی گسستن این پیمان را به گور خواهند برد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز به واسطه‌ی فشار‌های ناجوانمردانه‌ی دشمنان مردم در فشارند و دولت هم به طور شبانه‌روزی در تلاش است، تا مشکلات را برطرف کند و ان‌شاء‌الله در آینده در وقت مناسب درباره‌ی ابعاد توطئه و اقدامات دشمن علیه ملت ایران توضیحاتی را ارائه خواهم داد و هم‌چنین کارهای دولت را هم توضیح می‌دهم و می‌گویم اگر این کارها نبود وضع چه‌طور می‌شد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: آنها می‌خواستند شیرازه امور در ایران از هم بگسلد، اما به اهداف خود نرسیدند و هم‌اکنون دولت و به شدت از نارضایتی جمع کثیری از ملت در رنج است و همه توان خود را به کار می‌گیرد. اما به هر ترتیب امروز همه باید کمک و همراهی کنند و به وحدت بیشتری نیاز داریم تا خادمان در دولت بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و فشار سنگین تحمیلی را از دوش مردم بردارند.

وی با بیان این‌که انتظار نیست که دولت هم از خارج و هم از داخل تحت فشار باشد، گفت: البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌های مهمی است که باید با ملت در میان بگذارم، اما امروز به خاطر این‌که طعم شیرین پیروزی انقلاب در کام مردم تلخ نشود و به خاطر رهبری عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم.

رییس جمهور گفت:‌این دولت تا آخرین روز مسوولیت مثل روز اول کار خواهد کرد و با افتخار همه توان خود را وقف ملت خواهد کرد. ما یک جان ناقابل داریم که این جان ناقابل ما فدای ملت، انقلاب و فدای آرمان‌های الهی انقلاب می‌شود.

وی هم‌چنین به برگزاری انتخابات سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات و انتخاب حاکمان حق ملت است و قانون اساسی مترقی ما که والاترین میثاق ملی و دستاورد انقلاب است، به صراحت بر این حق تاکید کرده است.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: اصل 6 و ده‌ها اصل دیگر به روشنی بر این حق ملت پافشاری و تاکید کرده و اصولا کشور و حاکمیت متعلق به مردم است و آنها حق دارند حاکمان خود را انتخاب کنند.اراده‌ی مردم نیز موتور و نشان‌دهنده سمت‌وسوی حرکت کشور است.

وی تاکید کرد: کسی فکر نکند که رای مردم فقط یک کاغذ و یک عدد است، این‌طور نیست آراء مردم تجمیع اراده‌های مردم است که از طریق منتخب ملت در کشور جاری می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: به فضل الهی و به خاطر ویژگی‌های انقلاب و ملت ایران بیشترین انتخابات در این کشور برگزار شده است و همیشه نظر جمعی ملت ایران بهترین بوده است و امروز هم باید نظر جمعی ملت را بهترین شمرد.

وی گفت: همه سلیقه‌ها بیایند و کسی خود را جای مردم نپندارد و با کوته‌بینی تصور نکنند که می‌توانند جای مردم تصمیم بگیرند.

رییس جمهور هم‌چنین اظهار کرد: برخی گفته‌اند که می‌خواهند انتخابات را مدیریت و مهندسی کنند. من با افتخار می‌گویم که ملت بزرگ ایران راه خود را به خوبی می‌شناسد و به افراد و به گروه‌های مدعی نیازی ندارد و باید اخلاق و قانون رعایت شود و هر کس برنامه‌ی خود را بیان کند.

وی با بیان این‌که تخریب دیگران برای اثبات خود خلاف قانون و اسلام است و ملت بزرگ هم‌چون گذشته به او پاسخ خواهند داد، افزود: امام عزیز ما فرمودند ملت الهی شده است و هیچ کس نمی‌تواند اراده خود را به مردم تحمیل کند. من اطمینان دارم که ملت عزیز ایران بهترین گزینه را انتخاب می‌کند و هر کسی را که ملت برگزیند بهترین گزینه خواهد بود.

وی افزود: هر کس که پشتوانه‌ی بالای رای مردم را با خود همراه کند، باید بهترین گزینه دانست و همگی باید به رای مردم احترام بگذاریم. وقتی که رهبری معظم انقلاب و امام راحل می‌فرمایند من یک رای بیشتر ندارم، بقیه باید مراقب عمل و سخن خود باشند و نباید برخی به گونه‌ای حرف بزنند و یا عمل کنند که بهانه به دست دشمنان فریبکار ایران بدهند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: انتخابات آزاد‌شدن انرژی عظیمی است که معاملات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع ملت‌ها رقم خواهد زد. موانع و مشکلات کشور و ملت‌های آزادی‌خواه بایک انتخابات پرشور در برابر ملت ایران و سایر ملت‌ها برداشته خواهد شد. اگر برفرض 49 یا 50 میلیون نفر واجد شرایط داشته باشیم و همین حدود در انتخابات شرکت کنند، جایی برای شیطنت‌های شیاطین انس و جن نخواهد بود.

رییس جمهور گفت: جز عده‌ی قلیلی که به لحاظ جسمی امکان مشارکت ندارند، همه واجدین شرایط بیایند و آینده درخشان ملت ایران و جامعه بشری را رقم بزنند و این نظر ملت و رهبری عزیز است و به فضل الهی چنین خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطمئنم که ملت ایران یک‌بار دیگر در خرداد‌ماه 92 عظمت و اراده و شکوه و عمق نگاه و هوشمندی نگاه خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: جهان در حال تحول است و همه ملت‌ها و انسان‌ها ناراضی و ناراحتند که آرزوی‌های بشر در طول تاریخ محقق نشده است و ظلم و تبعیض همه‌گیر است.

محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: با طراحی‌های مدرن و پیچیده اقتصادی، روزانه از جیب‌ همه ملت‌ها، ثروت‌ها را غارت و به جیب خود سرازیر می‌کنند و با طراحی‌ فضا‌های رسانه‌ایی و به ظاهر فرهنگی اندیشه‌ها را نابود می‌کنند و شخصیت‌ها را در هم می‌شکنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی جهان امروز، خلاء مدیریت صالح است در همه‌جا و بویژه در مراکز اصلی مدیریت بین‌الملل این مشکل به وضوح خودش را نشان می‌دهد. مستکبران و صهیونیست‌های بی‌فرهنگ به پایان راه رسیده‌اند. در بن‌بست حرکت می‌کنند. تجربیات بشری که با شعار سعادت انسان جای باز کرده‌اند، همه شکست خورده‌اند. مارکسیسم رفته است و سرمایه‌داری نفس‌های آخر را می‌کشد.

رییس قوه مجریه افزود: اما در طول تاریخ عمر انسان، همه موجودیت انسان در زمستان ظلم، جهل و خرافه و استکبار سپری شده است اما هنوز حقیقت انسان ناشکفته و ناشناخته است؛ چه آرزو‌های که بر باد رفت و چه استعدادهایی که ناشکفته پر پر شد. اما امروز یک مطالبه عمومی و انتظار عمومی در حال شکل‌گیری است، زیرا خداوند بهار را وعده داده است، یعنی آمدن کسی که پاک‌ترین، مومن‌ترین و عادل‌ترین و عاشق‌ترین به مردم است، همه دروازه‌های علم، معرفت و عشق را به روی بشریت می‌گشاید و با احیای کرامت و بیداری فطرت انسان‌ها، همه زیبایی و رحمت خداوندی را یکجا به انسانها هدیه می‌کند، کسی که نسبتش با همه ملت‌ها و انسان‌ها یکسان است.

وی با بیان اینکه "همانگونه که خالق و رسول خاتم برای همه‌اند، او (امام زمان) برای همه است"، اظهار کرد: او همه را دوست دارد و از رنج نوع آدمی رنج می‌برد. از جنس نور و مهربانی و عینیت قرآن و عدالت و توحید و کمال انسانی است. کسی که بهار حقیقی را با زودن جهل و خرافه و تبعیض و با شاخ گل‌های عشق و پرستش به بشر تقدیم خواهد کرد و خرمی دوران‌ها را تا ابد تضمین می‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: کسی که بالاترین هدیه الهی به نوع انسان، بلکه عالم هستی است. آری، فرزند گرامی رسول (ص) خدا و موعد امم و مصلح کل و وارث همه انبیاء و اولیاء و جلوه عتم نبوی، علوی، فاطمی، حسنی و حسینی،‌ در راه است. او می‌آید و حقیقت ناب را عرضه می‌کند و انسان را تا رسیدن به اوج به آسمان یاری و همراهی می‌کند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: پیروزی انقلاب عظیم اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، برای تمهید مقدمات و حاکمیت او است و او خواهد آمد. بیاید همه با هم به استقبال بهار برویم. یاد امام و شهیدان را گرامی ‌می‌دارم و در برابر عظمت ملت و جانبازان و آزادگان و ایثارگران، سرتعظیم فرود می‌آورم از همه مردم اقشار مختلف، طوایف سراسر کشور، میهمان‌ها و رسانه‌ها که همه آمده‌اند تشکر می‌کنم.

وی در پایان خطاب به جمعیت حاضر گفت: گزارش‌ها می‌گوید تمام شهرها و روستاها مملو از انسان‌های پاک‌، خداجو و عاشق ارزش‌های الهی و مصمم است. از همه شما بخاطر خلق حماسه دیگر جاودانه دیگر سپاسگزارم. زنده باد بهار، زنده باد بهار، زنده باد بهار.

نظرات بینندگان