arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۱

"اجلاسی" با رنگ و لعاب متینگ‌های انتخاباتی با حضور احمدی نژاد

نکته جالب توجه اینکه حضور رئیس جمهوری که حدودا از ساعت 20 در این همایش آغاز شده بود تا حدود 23:30 ادامه یافت.این در حالی است که صبح امروز اعلام شده بود که سفر رئیس جمهور به بندرعباس به دلیل "مشغله کاری زیاد" لغو می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: "سومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایرانی" که نام جزایر سه گانه نیز در این دور بدان اضافه شده است، در نوع خود دارای حاشیه‌های قابل توجهی بود که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 این رویداد جالب توجه که به نوعی می‌توان گفت کمتر شکل و شمایل "اجلاس" را به خود داشت، با حضور چند صد زن و مرد جوان، مسن و میانسال که از دیگر استان‌های کشور به بندرعباس انتقال داده شده بودند، برگزار شد.

هر چند که گفته شده بود که افراد انتقال داده شده به بندر رجایی که تعداد آنها 3 هزار نفر اعلام شده است، از نخبگان کشور هستند، اما در گفت‌وگوی خبرنگار فارس با ده‌ها نفر (به صورت رندومی) مشخص شد که درصد قابل توجهی از این افراد، افرادی هستند که نمی‌توان لقب و عنوان نخبه را به آنها را داد و این طور به نظر می‌رسید که از تمامی اقشار در این همایش حضور داشتند.

عنوان این "اجلاس" که بدان جزائر سه گانه نیز اضافه شده است در نوع خود جالب توجه و بررسی است چرا که آن گونه که مشخص شده است امشب جمعی قابل توجهی از این افراد به جزایر قشم، کیش و تعدادی نیز فردا صبح به ابوموسی اعزام می‌شوند و این در حالی است که عنوان جزایر سه گانه معمولا در کشور به جزایر ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی اطلاق می‌شود و مشخص نیست منظور برگزار کنندگان این همایش از جزائر سه گانه دقیقا کدام جزایر است.

از طرفی با حسابی سر انگشتی و محاسبه هزینه‌های ایاب و ذهاب، اسکان و غذای هر میهمان، می‌توان دستکم به عددی معادل نیم میلیون تومان هزینه برای هر نفر رسید که باید پرسید رقم به دست آمده در این شرایط با چه توجیهی به مصرف می‌رسد.

در این میان نباید نقش سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم را نیز در میزبانی و تقبل هزینه‌های سفر دعوت‌شدگان را از یاد برد چرا که مدام در خلال برنامه از این دو سازمان نیز یاد می‌شد.

از نکات جالب توجه دیگر در این همایش علاوه بر حضور مسئولان استانی و کشوری، می‌توان به حضور اشخاصی همانند خسرو معتضد و مردوخی (روزنامه‌نگار) و محسن یگانه، بهداد سلیمی و حمید سوریان اشاره کرد که دو ورزشکار نامبرده تقدیر شدند.

محسن یگانه در این "اجلاس" سه آهنگ معروف خود را برای حاضران خواند و در زمانی که می‌خواست برنامه خود را تمام کند با درخواست حضار و رئیس جمهور از وی خواسته شد به "خاطر جوانان" یک آهنگ دیگر نیز بخواند تا بدین ترتیب رئیس جمهوری جمع آهنگ‌های یگانه را در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس به رقم چهار برساند.

علاوه بر هنرنمایی محسن یگانه، گروه میراث نیز در قالب نقالی اشعار حماسی خواندند.

رئیس جمهوری به محسن یگانه تندیس "اجلاس" را اهدا کرد. این در حالی است که صبح امروز اعلام شده بود که سفر رئیس جمهور به بندرعباس به دلیل "مشغله کاری زیاد" لغو می‌شود.

نکته جالب توجه اینکه حضور رئیس جمهوری که حدودا از ساعت 20 در این همایش آغاز شده بود تا حدود 23:30 ادامه یافت.

در این همایش که حضار هر کدام با لباس‌های قومی و سنتی استان‌های خود به چشم می‌خوردند، پخش آهنگ‌های ملی و حماسی جلوه‌ و فضایی خاص را به مجتمع شهید رجایی داده بود به نحوی که در بدو ورود به محوطه روباز محل اجرای "اجلاس" که به وسیله کانتیر محدود شده بود، بیشتر این حس القا می‌شد که گویا محفلی انتخاباتی در حال برگزاری است.

علاوه بر برنامه‌های مذکور می‌توان به رژه شناورها و به صدا درآمدن بوق آنها و همچنین حضور حدود چندین بالگرد در قبل از آغاز برنامه اشاره کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

این مراسم همچنین با اندک آتش بازی نیز همراه بود. مجری برنامه همواره در طول اجرای این "اجلاس" که به سخنرانی استاندار هرمزگان، خسرو معتضد، خوانندگی محسن یگانه و سرانجام سخنرانی احمدی‌نژاد ختم شد، در جملات خود بر تکرار کلمات و قطعاتی همانند "به نام وطن به نام عشق و محبت و دوستی" و جملاتی این چنینی تاکید داشت.

در باب برگزاری چنین تجمعات و یا به اصطلاح اجلاس‌هایی فارغ از تمامی هزینه‌ها، مسائل، فوائد و زیان‌های احتمالی برگزاری آن، به نظر می‌آید آن چیز که مهم است، لذت بردن جمع قابل توجهی از جوانان در کنار رئیس جمهوری خود، فارغ از تمامی مسائل و مباحث روز کشور، از کنسرت خواننده‌هایی همانند محسن یگانه است.
نظرات بینندگان