arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۱

استاندار تهران: رسانه ها اسامی گرانفروشان را منتشر کنند

استاندار تهران افزود: به دلیل کمبود منابع هنوز نتوانسته‌ایم از لحاظ کمی تشکیلات سامانه ۱۲۴ را متناسب با جمعیت تهران ساماندهی و افزایش دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باید پلمب واحدهای گرانفروش در سطح بازار تشدید و اسامی گرانفروشان نیز در رسانه‌ها به مردم اعلام شود.

به گزارش فارس، مرتضی تمدن در حاشیه بازدید از سامانه ۱۲۴ (دریافت شکایات مردمی درباره گرانفروشی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه ۱۲۴ مانند ۱۱۰ نهادینه نشده و رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ برای مبارزه با گرانفروشی نیز باید مانند سایر سامانه‌ها از جمله ۱۱۰، ۱۲۵ و ۱۱۸ در خانه‌ها نصب و تبلیغ شود گفت: یکی از دلایلی که شاید احساس می‌شود رویکرد سامانه ۱۲۴ نقض دارد این است که هنوز نهادینه نشده است.

استاندار تهران افزود: به دلیل کمبود منابع هنوز نتوانسته‌ایم از لحاظ کمی تشکیلات سامانه ۱۲۴ را متناسب با جمعیت تهران ساماندهی و افزایش دهیم.

تمدن با بیان اینکه باید فاصله تماس با سامانه ۱۲۴ و حضور بازرسان کاهش یابد گفت: باید در رسیدگی به شکایت مردم سرعت لازم را داشته باشیم.

استاندار تهران درباره جریمه فروشگاه‌های گرانفروش اظهار داشت: باید پلمب واحدهای گرانفروش در سطح بازار تشدید شود و فقط به این موضوع اکتفا نشود بلکه نسبت به معرفی افراد گرانفروش در رسانه‌ها نیز اقدام شود.

تمدن افزود: زمان بین اعلام شکایت و اعلام نتیجه باید کوتاه شود تا مردم به سامانه ۱۲۴ اعتماد بیشتری داشته باشند.

تمدن از ارتقاء نرم‌افزار سامانه ۱۲۴ خبر داد و گفت: در آینده با نرم‌افزار جدید نتیجه بررسی‌ها به فردی که شکایت کرده است به صورت آنلاین و در یک مدت مشخص شده اعلام می‌شود.

استاندار تهران بیان داشت: دوست نداریم ابزار ما در برخورد با اصناف قهری باشد و از جریمه‌ها استفاده کنیم؛ بخش گسترده‌ای از اصناف به ما کمک می‌کنند ولی همیشه عده‌ای گرانفروش هستند.

وی افزود: پول حاصل از گرانفروشی اجحاف به مردم است و عاقبت خوبی برای گرانفروشان و خانواده‌شان ندارد.

تمدن خاطرنشان کرد: عده‌ای پس از جریمه به جای اینکه تنبیه شوند تلافی آن را از مردم می‌گیرند.
نظرات بینندگان