arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۱

توافق اولیه بین اعتصاب کنندگان و مقامهای ایبریا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه های کارگری خطوط هوایی ایبریا با مقامهای این شرکت اسپانیایی به توافق رسیدند که با میانجیگری یک نهاد مستقل گفتگوها بر سر اخراج کارکنان را از سر بگیردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این توافق در آخرین روز از اولین دور اعتصاب کارکنان شرکت صورت گرفت. اعتصابهایی که قرار است پانزده روز ادامه داشته باشد و اگر توافقی حاصل نشود، ده روز دیگر از سر گرفته خواهد شد.

این اعتصاب باعث لغو بسیاری از پروازها در فرودگاه مادرید شده و سرگردانی مسافران را به همراه داشته است.

یک مسافر می گوید: «من فکر می کنم اعتصاب کنندگان این حق را دارند که به دنبال حق و حقوقشان باشند اما تقریبا مثل همیشه در نهایت این مسافران هستند که هزینه چنین اقداماتی را می دهند.»

شرکت ایبریا گفته است هفتاد هزار مسافر سرگردان را از طریق شرکتهای هواپیمایی دیگر به مقصدشان رسانده است.

یک گردشگر بریتانیایی می گوید: «ما تازه از سائوپائولو رسیده ایم و همین حالا متوجه شدیم که پرواز دوممان به فرودگاه سیتی لندن لغو شده است. نمی دانیم که با این اوضاع چطور به لندن خواهیم رفت. حتی نمی دانیم چمدانهایمان کجاست. به نظر می رسد مشکلاتی وجود دارد.»

دولت اسپانیا هم نگران طرح شرکت ایبریا برای اخراج 3800 نفر از کارمندان است. چرا که این اخراجها نه تنها نرخ بالای بیکاری را در این کشور بیش از گذشه افزایش خواهد داد، بلکه با در نظر گرفتن اعتصابهای احتمالی درآمد اقتصاد بحران زده اسپانیا از گردشگری هم کاهش خواهد داشت.

نظرات بینندگان