arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱

زاکانی: اشکالات این دولت ربطی به اصولگرایان ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فتنه‌گران برای شکست جریان اصولگرایی در کشور می‌خواهند خدمات ارزشمند دولت را نادیده بگیرند، تصریح کرد: با انتخاب دولت نهم و روی کار آمدن جریان اصولگرایی، قطار انقلاب به ریل خود بازگشت و امروز عده‌ای برای شکست این جریان فقط برخی مشکلات بوجود آمده را بزرگنمایی می‌کنند.اشکالات این دولت هیچ ارتباطی به اصولگرایی ندارد و ما نباید قبول کنیم که بگویند اتفاقات نادرستی که در این دولت رخ داده منتسب به اصولگرایان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: فتنه‌گران برای شکست جریان اصولگرایی در کشور می‌خواهند خدمات ارزشمند دولت را نادیده بگیرند.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در همایش انجمن‌های اسلامی استان قم که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به شاخص‌های اصولگرایی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در گفتمان اصولگرایی برخلاف گفتمان سازندگی و اصلاحات، اصول و ارزش‌های حقیقی انقلاب در کشور حاکم شده و به عنوان ملاک قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فتنه‌گران برای شکست جریان اصولگرایی در کشور می‌خواهند خدمات ارزشمند دولت را نادیده بگیرند، تصریح کرد: با انتخاب دولت نهم و روی کار آمدن جریان اصولگرایی، قطار انقلاب به ریل خود بازگشت و امروز عده‌ای برای شکست این جریان فقط برخی مشکلات بوجود آمده را بزرگنمایی می‌کنند.

زاکانی با تاکید بر اینکه ما مسئولیت داریم که این قطار را روی ریل نگه داریم و باید این جهت‌گیری درست را حفظ کنیم، تاکید کرد: اشکالات این دولت هیچ ارتباطی به اصولگرایی ندارد و ما نباید قبول کنیم که بگویند اتفاقات نادرستی که در این دولت رخ داده منتسب به اصولگرایان است.

وی اضافه کرد: نقطه قوت و حسن مسئولان در عمل به اصول و ارزش‌ها به وجود آمده و نقطه ضعف و اشتباه مسئولان در دوری از این اصول و ارزش‌ها رقم خورده است و این نکته‌ای است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

زاکانی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی پس از پیروزی و استقرار این نظام تا به امروز از تمام روش‌های موجود برای از بین بردن و به انحراف کشیدن آن استفاده کردند، گفت: ما برای اینکه بتوانیم از این انقلاب دفاع کرده و آن را به جهان صادر کنیم باید از این تهدیدها برای خود فرصت ایجاد کرده و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته این مسیر الهی را به سلامت طی کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) بهترین میزان برای انجام این کار است، گفت: یکی از ویژگی‌های اسباب بقای انقلاب اسلامی، اجتماع مردم و وحدت کلمه برای رسیدن به همان هدف غایی حکومت اسلامی است. از این رو دو نکته همواره انقلاب را تهدید می‌کند که یکی فراموشی هدف و انگیزه این حکومت الهی و دوم تفرقه در میان ملت و مسئولان است.

وی با تاکید بر اینکه برای یافتن مسیر درست باید 34 سال گذشته انقلاب را به دور از بی‌انصافی و توهین نقد کنیم ادامه داد: ما به عنوان نیروهای انقلاب باید به روزهایی که در پیش داریم و در زمانی که به شدت زیر فشار تحریم‌های همه‌جانبه هستیم به عنوان یک فرصت طلایی نگاه کنیم و اگر دست به دست هم دهیم در این فرصت طلایی می‌توانیم به اهداف نهایی نظام اسلامی که امام و رهبری آن را ترسیم کردند دست یابیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبری در هشت بند در 29 خرداد سال 85 اصول و اساس اصولگرایی را مطرح کردند و ما امروز معتقدیم که باید همه توانمندی و ظرفیت‌های کشور را در راستای تحقق همه ارزش‌های انقلاب اسلامی که سرفصل‌های عمده آن‌ها را رهبر فرزانه انقلاب در تبیین اصولگرایی فرمودند با گفتمان پیشرفت اسلامی نه با مدل توسعه غربی و بر مبنای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور و سایر ظرفیت‌های قابل انطباق با ارزش‌های اسلامی‌ در سایر نقاط جهان محقق کنیم.

زاکانی، ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم و مسئولان را راهکار دیگر دشمنان دانست و گفت: آن‌ها می‌خواهند بین مسئولان با هم، بین مردم و مسئولان و بین مردم با هم تفرقه ایجاد کنند تا قدرت هدایت صحنه را از دست مسئولان بگیرند و آرامش جامعه را بر هم زنند. ما باید دنبال شرایطی باشیم که زمینه تغییر و پیشرفت همه‌جانبه را بر اساس الگوی هشت ماده‌ای که رهبر فرزانه انقلاب به عنوان اصولگرایی عنوان کردند، ایجاد کنیم چراکه دولت‌های گذشته هیچ کدام یک قدم اساسی برای مبارزه با فساد برنداشتند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: باید در این مسیر به سمتی برویم که با فساد در ابعاد مختلف مبارزه کنیم، دنباله‌رو ولایت فقیه باشیم، از همه ظرفیت‌های کشور استفاده و کشور را با کار کارشناسی و با حضور نخبگان و عالمان اداره کنیم.
نظرات بینندگان