arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱

کارگاه مسایل روحی و روانی در فوتبال با حضور مهدی مهدوی کیا برگزار شد

مهدوی کیا خطاب به بازیکنان زیر 17 سال: می خواهم بگویم که در رده ای قرار دارید و مربیانی دارید که همه بازیکنان همسن شما دوست دارند جای شما باشند و به جام جهانی صعود کنند. صعود به جام جهانی در روزهایی ما در تیم ملی نوجوانان بودیم برایمان آرزو بود. با توجه به اینکه در آن روزها فوتبال در سطح باشگاهی و رده های پایه هم وضعیت بدی نداشت اما تیم ملی نوجوانان به جام جهانی صعود نمی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگاه مسایل روحی و روانی در فوتبال برای تیم ملی نوجوانان زیر 17 سال با حضور مهدی مهدوی کیا بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران برگزار شد.
 
به گزارش انتخاب ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در این کارگاه آموزشی که امروز صبح در هتل آکادمی ملی فوتبال ایران برگزار شد ، علی دوستی مهر سرمربی تیم ملی زیر17 سال ایران گفت: با توجه به اینکه مهدی مهدوی کیا، کاپیتان و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در همه رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسال تیم ملی حضور داشته است و فوتبال را در باشگاه بانک ملی زیر نظر بنده آغاز کرده است و تا بالاترین سطح از فوتبال در اروپا هم رسیده است، بهترین بازیکن آسیا، بهترین بازیکن اخلاق آسیا، زننده بهترین گل آسیا و یکی از بهترین بازیکنان فوتبال بوندسلیگا شدن مطمئنا از مهدوی کیا در سطح فوتبال ملی یک الگو ساخته است. مهدوی کیا یک بازیکن ارزنده ملی است که ما می خواهیم در جام جهانی نوجوانان در امارات در کنار تیم ملی نوجوانان باشد و با حضورش به ما روحیه بدهد. امروز هم به پیشنهاد خود مهدوی کیا یک کارگاه آموزشی مسایل روحی و روانی در فوتبال را برای بازیکنان برگزار می کنیم که امیدواریم بازیکنان نهایت استفاده را از تجربیات کاپیتان سابق تیم ملی ببرند.
 
در این کارگاه داود پرهیزگار سرپرست تیم ملی و اعضای کادرفنی و پزشکی و رسانه ای تیم ملی حضور داشتند.
 
سپس مهدی مهدوی کیا در شروع حرفهایش خطاب به بازیکنان گفت: من با توجه به اینکه شاگرد علی دوستی مهر هستم و فوتبالم را زیر نظر ایشان آغاز کرده ام و در همه تیم های رده سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسال بازی کرده ام، حال شما را به خوبی درک می کنم. می خواهم بگویم که در رده ای قرار دارید و مربیانی دارید که همه بازیکنان همسن شما دوست دارند جای شما باشند و به جام جهانی صعود کنند. صعود به جام جهانی در روزهایی ما در تیم ملی نوجوانان بودیم برایمان آرزو بود. با توجه به اینکه در آن روزها فوتبال در سطح باشگاهی و رده های پایه هم وضعیت بدی نداشت اما تیم ملی نوجوانان به جام جهانی صعود نمی کرد. من شخصا علاقه ویژه ای به تیم ملی نوجوانان دارم و دوست دارم در جام جهانی کنار شما باشم و به محض اینکه رقابتهای لیگ برتر و جام حذفی به پایان رسید در اردیبهشت کنار شما خواهم بود، با شما تمرین خواهم کرد و به شما روحیه خواهم داد. دوست دارم با هم ضربات ایستگاهی را تمرین کنیم و در کنار هم باشیم وبه همین دلیل با شما به امارات می آیم تا در جام جهانی کنار شما باشم.
 
کاپیتان سابق تیم ملی ادامه داد: این دومین بار است که چنین کارگاهی را برگزار می کنیم. دیدار اول ما مربوط به قبل از رقابتهای آسیایی و یا همان رقابتهای مقدماتی جام جهانی بود.من چند بازی اخیر شما را دیده ام و خیلی دقیق هم بازیهایتان را نگاه کرده ام، بازی دوستانه مقابل ژاپن در تهران، بازی با ازبکستان در مرحله نیمه نهایی و همین بازی دوسه روز پیش مقابل پرسپولیس و متوجه شدم که شما بسیار احساسی بازی می کنید. البته احساسی بازی کردن مشخصه بازیکنان فوتبال ایران است و ما هم در رده بزرگسال خیلی وقتها مقابل تیم های قدرتمندی مثل آلمان، آمریکا و کرواسی و تیم های بزرگ بازیهای بسیار خوبی به نمایش می گذاشتیم اما به یکباره مقابل تیم هایی مثل قطر و بحرین و امارات خوب بازی نمی کردیم. مسایل روحی و روانی بسیار مهم است و بی تعارف باید بگویم اگر تیمی در وقت گل خوردن و در عرض 4-5 دقیقه نتواند خودش را جمع کند، بازی را می بازد. استرس باید از تیم دور شود. شما در مقابل پرسپولیس، تحت تاثیر نام تیم و بازیکنان قرار گرفتید وگرنه می توانستید حتی پیش هم بیفتید و موقعیت داشتید. گلهای دوم و سوم و چهارم را نباید می خوردید و اشتباهاتی داشتید که ناشی از این بود که در بازی به خودباوری نرسیده بودید.در بازی نیمه نهایی مقابل ازبکستان هم دچارچنین مشکلاتی بودید و با اینکه گل اول را زدید اما پشت سر هم سه گل خوردید و به دلیل این بود که از لحاظ روحی بازی  را به ازبکها باختید و نه از لحاظ فنی.
 
مهدوی کیا با ذکر خاطراتی از بازی تیم ملی ایران با تیم های کرواسی و آمریکاو آلمان و یوگسلاوی در جام جهانی 98 و حضورش در آلمان به بازیکنان تاکید کرد که سن نوجوانی سنی است که هرگز بازنمی گردد و باید از این روزها به خوبی استفاده کرد چراکه درخشش در جام جهانی زندگی بازیکنان را از همه لحاظ متحول خواهد کرد. بازیکن سابق ملی  با اشاره به مسایل اعتقادی و لزوم رعایت آنها گفت: سعی کنید پدران و مادرانتان را از خودتان راضی نگاه دارید تا دعای خیرآنها همیشه پشت شما باشد. مهدوی کیا تاکید کرد که فوتبال بازی کردن در اروپا تفاوتی با ایران ندارد تنها در اروپا نظم و ترتیب رعایت می شود و همه حرفه ای به فوتبال فکرو نگاه می کنند. در روزهایی که ما بازی می کردیم فوتبالیست بودن درآمد خوبی نداشت اما این روزها فوتبالیست شدن شغل پردرآمدی است و هر چقدر تلاش کنید و بهتر باشید درآمد بیشتری کسب می کنید و می توانید زندگی خودتان و خانواده و اطرافیان و هر کسی که دوست دارید را متحول کنید. پس تلاش کنید چرا که امکانات خوبی در اختیارشما قرار گرفته و مربیان خوب و کاربلدی دارید و در کمپ خوبی تمرین می کنید و اردوهای داخلی و خارجی خوبی دارید.
 
در پایان وی از بازیکنان خواست تا با فوتبال زندگی کنند و کار تاکتیکی و با نظم و انضباطی را پیگیری کنند و بدنشان را آماده نگاه دارند تا در جام جهانی بتوانند در جمع 4 تیم نهایی قرار بگیرند.

 

نظرات بینندگان