arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱

برادران کوئن به کمک آنجلینا جولی می‌آیند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایتن و جوئل کوئن در کنار آنجلینا جولی قرار می‌گیرند تا داستان لو زامپرینی قهرمان جنگ جهانی دوم را بیان کنند.

به گزارش خبرآنلاین، برادران کوئن برای بازنویسی فیلمنامه «نشکسته» («Unbroken») که با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته لورا هیلنبرند («سیبیسکت: یک افسانه آمریکایی») ساخته می‌شود، قرارداد امضاء کردند.
 

این کتاب سال 2010 منتشر شد و 14 هفته در نیویورک تایمز در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها بود.
 

استودیو یونیورسال ژانویه 2011 حقوق ساخت «نشکسته» را خرید و ابتدا قرار بود فرانسیس لارنس آن را کارگردانی کند.
 

آنجلینا جولی دسامبر پیش به عنوان کارگردان این پروژه انتخاب شد. او چند هفته در جستجوی نویسندگان صاحبنام بود تا فیلمنامه را بازنویسی کنند و به گفته منابع نزدیک به پروژه در این زمینه خیلی سخت‌گیر بود.
 

تازه‌ترین نسخه فیلمنامه «نشکسته» نوشته ویلیام نیکلسن («الیزابت: عصر طلایی»، «گلادیاتور» و «بینوایان») است. نسخه قبلی را ریشار لاگراونیز نوشت.
 

لو زامپرینی در لس آنجلس ستاره دو و میدانی دبیرستان بود و در المپیک 1936 برلین شرکت کرد. او سال 1943 در دوران جنگ جهانی دوم از یک سانحه هوایی جان سالم به در برد و 47 روز را بدون غذا و آب روی یک کَلَک گذراند.
 

زامپرینی از حمله کوسه‌ها، حملات هوایی و گرسنگی نجات پیدا کرد و در نهایت از جزیره‌ای در ژاپن سر درآورد. ژاپنی‌ها او را به دام انداختند و به یک اردوگاه زندانیان جنگی فرستادند. او به عنوان زندانی جنگی دو سال اسیر ژاپنی‌ها بود و در این مدت به دفعات شکنجه شد.
 

جولی دسامبر پیش در بیانیه‌ای درباره این پروژه گفت: «کتاب عالی لورا هیلنبرند را خواندم و کاملا تحت تاثیر داستان قهرمانانه لویی زامپرینی قرار گرفتم. بلافاصله به فکر افتادم این فیلم را بسازم. لویی یک قهرمان واقعی و نمادی از انسانیت، ایمان و شجاع است. بسیار افتخار می‌کنم که فرصت پیدا کرده‌ام داستان الهام‌بخش او را روایت کنم.»

جولی «نشکسته» را با همکاری متیو بائر و اروین استوف تهیه می‌کند. شرکت والدن مدیا یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه است.

«در سرزمین خون و عسل»، اولین تجربه کارگردانی جولی ساخته 2011 به نمایش درآمد. او با «نشکسته» برای اولین بار فیلمی را برای یک استودیو بزرگ فیلمسازی کارگردانی می‌کند.
 

برادران کوئن فیلم «درون لوئین دیویس» را آماده نمایش دارند که بر صحنه موسیقی محلی نیویورک متمرکز است و هشتم فوریه اکران می‌شود. آن‌ها آخرین بار سال 2010 فیلم «شهامت» را روی پرده سینماها داشتند.
 

این دو تاکنون پنج بار در بخش فیلمنامه نامزد اسکار شده‌اند و در 1997 برای «فارگو» اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کردند. آن‌ها سال 2008 نیز با «پیرمردها کشوری ندارند» برنده چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه غیراقتباسی شدند.
 

برادران کوئن معمولا خودشان فیلمنامه‌هایی را که نوشته‌اند کارگردانی می‌کنند و کم پیش می‌آید برای سینماگران دیگر کار کنند.
 

«تشنه خون»، «بزرگ کردن آریزونا»، «تقاطع میلر»، «بارتون فینک»، «وکیل هادساکر»، «بی‌رحمی تحمل‌ناپذیر»، «لبووسکی بزرگ»، «ای برادر، کجایی؟»، «قاتلان پیرزن»، «پس از خواندن بسوزان» و «یک مرد جدی» از دیگر ساخته‌‌های آن‌هاست.
نظرات بینندگان