arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱

شمقدری: آنان كه لابی ما را انکار یا مسخره می‌کنند، عقب‌مانده ذهنی‌اند! / یکی از لابی کنندگان گفت، داوران به حرف من پیرمرد گوش می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جواد شمقدری٬ در مراسم تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در دانشگاه علم و صنعت، به عملکرد دولت دهم در عرصه سینما پرداختند.

به گزارش انتخاب به نقل از سینماپرس، در اولین پرسش یکی از دانشجویان موضوع جایزه اسکار و ادعای لابی کردن معاونت سینمایی با آکادمی اسکار را مورد سوال قرار داد. ریاست سازمان سینمایی در جواب اینگونه توضیح داد: ما وقتی دیدیم یک فیلم اسرائیلی در اسکار سال گذشته کاندیدا شده است متوجه شدیم بهترین فرصت است که این اتفاق بیافتد. در جامعه و سینمای آمریکا از اسرائیلی ها و کلاً یهودی ها متنفرند. البته ما ضد یهود بودن را قبول نداریم ضد صهیونیسم هستیم.

در خصوص لابی کردن هم روشن است که ما با تک تک آنها گفت و گو نکردیم ظرفیت و حساسیتی که در وجود آنها بود را فعال کردیم به این معنی که برای انتخاب نشدن فیلم اسرائیلی گفتیم یک راه وجود دارد که فیلم ایرانی را که آن هم کاندید اسکار شده انتخاب کنید. در یکی از این دیدارها طرف ملاقات کننده گفت من با ۲۰۰ نفر از اعضای آکادمی دوست هستم و آنها به حرف من پیرمرد گوش می دهند و این توصیه را به آنها خواهم کرد.

متأسفانه ما در کشورمان با بعضی عقب مانده که دست به قلم هم دارند روبرو هستیم که چون خودشان از فهم این موقعیت ها عاجزند دست به انکار و تمسخر می زنند.

پیش بینی می شد که امسال این ضربه را جبران کنند بدیهی است در حالی که در شدیدترین تحریم‌هاي بین المللی نسبت به ایران به سر می بریم آن ها در عرصه سینما هم این سیاست فشار بر ایران را اعمال کنند و به «آرگو» جایزه بدهند چون در اوج تحریم‌هاي ضد ایران فیلم ضد ایرانی هم باید برنده شود. گفتني اينكه؛ شمقدری مطالب مذکور را در واکنش به انتقاد‌ها از اظهارات هفته گذشته خود درباره این موضوع که فیلم «جدایی نادر از سیمین» با «لابی‌گری» این سازمان جایزه اسکار گرفته٬ بیان کرد. او اخيرا گفته بود احمدی‌نژاد به وی دستور داده بود سینمای ایران را «بین‌المللی» کند که با گرفتن جایزه اسکار آن هم با لابی‌گری این سازمان این اتفاق رخ داد.
نظرات بینندگان