arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱

نقدینگی باید هدایت شود نه افزایش یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر قطعیت افزایش مبلغ یارانه نقدی تاکید کرد: از دولت انتظار می رود تا به جای اصرار مکرر بر افزایش یارانه نقدی و در نتیجه افزایش حجم نقدینگی به فکر هدایت این نقدینگی باشد.

جعفر قادری  گفت: نقدینگی که امروز در جامعه وجود دارد منجر به بروز تورم زیادی برای کشور شده که در اثر آن رشد قیمت ها نامعقول و کاهش قدرت خرید مردم نیز مشهود است و در این خصوص نیز بارها به رییس بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت تذکرد داده شده است.

نماینده مردم شیرازدر مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:متاسفانه به نظر می رسد بانک مرکزی و دولت یا تصمیمی در جهت کنترل و هدایت نقدینگی ندارند و یا از انجام این مهم ناتوان هستند.

قادری افزایش حجم نقدینگی را دارای آثار تورمی توصیف و تصریح کرد: هدایت نقدینگی به سمت تولید نیازمند یک مدیریت اجرایی کارآمد است که نه تنها امروز شاهد آن نیستیم بلکه از جانب دولت مرتب بر لزوم افزایش این مبلغ یارانه نقدی نیز تاکید می شود.

وی ادامه داد: افزایش یارانه نقدی در شرایط فعلی تنها به شدت تورم منجرمی شود و از طرف دیگر تولید را بیش از پیش ضعیف می کند اما به نظر می رسد دولت با انگیزه های غیره اقتصادی به شدت در پی افزایش مبلغ یارانه نقدی است.

قادری هم چنین تصریح کرد: تا پایان سال جاری که بر اساس مصوبه مجلس افزایش یارانه نقدی ممنوع شده است و برای سال آتی نیز مصوبات مجلس در این خصوص مبنا قرار می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: از دولت انتظار می رود تا به جای اصرار مکرر بر افزایش یارانه نقدی و در نتیجه افزایش حجم نقدینگی به فکر هدایت این نقدینگی باشد.
نظرات بینندگان