arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱

اتهام جدید فساد مالی علیه برلوسکونی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا تنها چند روز پس از انتخابات این کشور برای رسیدگی به اتهاماتش در رابطه فرار مالیاتی در دادگاهی در شهر میلان حاضر شد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وی در حالی در دادگاه حضور یافت که روز گذشته اتهامی جدید مبنی بر فساد مالی علیه وی مطرح شده بود.

وی مظنون است که با پرداخت رشوه به یکی از سناتورهای ایتالیایی که بیشترین رای را در پالمان داشته از وی خواسته از سمت خود کناره گیری کند تا دولت وقت بدون داشتن اکثریت در پارلمان قدرت خود را از دست بدهد.

براساس اطلاعات ارائه شده وی برای این اقدام بیش از سه میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است.

وکیل برلوسکونی ضمن تکذیب این ادعا اعلام کرده که این اتهامی بی پایه و اساس است.

برلوسکونی در جمع خبرنگاران در دادگاه گفت: «من هیچگاه در چنین اقداماتی دخیل نبوده ام و حتی فعالیتهای سابق من نیز تا قبل از ورود به عالم سیاست کاملا مشخص است. من هرگز در هیچ معامله حقوقی مشارکت نداشته ام و نامه حقوقی ننوشته ام و حتی هیچ قراردادی نیز امضاء نکرده ام و در مذاکره ای نیز مشارکت نداشته ام.».

وی همچنین با اشاره به دلایل اتهامات وارد شده به وی گفت: «این کاملا واضح و مشخص است که اتهامات کنونی به دلیل نقص و بیماری سیستم قضایی ما است که همچون سرطانی به جان دموکراسی ما افتاده است.»

پیش تر نیز دادگاهی در ایتالیا برلوسکونی را به اتهام فرار مالیاتی به چهارسال حبس محکوم کرده بود که بعد ها این حکم به یکسال کاهش یافت.

این پرونده با خرید حق پخش تلویزیونی فیلم های آمریکایی ارتباط دارد و به گفته دادستانی، بنگاه رسانه ای برلوسکونی قراردادهایی امضا کرده که به موجب آن میلیون ها دلار درآمد غیرقانونی و بدون پرداخت مالیات عایدش شده است.

نظرات بینندگان