arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۲۲ دی ۱۴۰۱

عضو کمیسیون آموزش مجلس: معضل جاماندگان تحصیل محصول ضعف عملکرد سیستم آموزشی است

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای، گفت: اگر شاهد کاهش جامعه آماری کودکان جا مانده از تحصیل نباشیم به عملکرد سیستم آموزشی کشور مربوط می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانه ملت: رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای، گفت: اگر شاهد کاهش جامعه آماری کودکان جا مانده از تحصیل نباشیم به عملکرد سیستم آموزشی کشور مربوط می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مهدی اسماعیلی در مورد جاماندگان از تحصیل، گفت: با اپیدمی کرونا موقعیت کشور در شرایط بحرانی قرار گرفت تا جایی که شاهد جا ماندن تعدادی از دانش آموزان از تحصیل بودیم، یعنی جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان به دلیل اینکه در مناطق محروم کشور قرار داشتند و دسترسی لازم به سامانه‌های آموزشی و اینترنت کشور را نداشتند، به دور از درسنامه‌های تعیین شده  نتوانستند از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند طبیعی است که تعدادی از آنها جا مانده از تحصیل شوند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از سپری شدن اپیدمی کرونا و حضوری شدن کلاس‌ها توجیهاتی همچون نبود اینترنت و عدم امکانات لازم قابل قبول نیست؛ در هر جای ایران اگر دانش آموز لازم التعلیمی باشد باید تحت تعلیم آموزش رایگان قرار بگیرد و این مهم از ماموریت‌های وزارتخانه آموزش و پرورش است. اگر شاهد کاهش جامعه آماری کودکان جا مانده از تحصیل نباشیم به عملکرد سیستم آموزشی کشور مربوط می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد نقش اقتصاد در جدایی دانش آموزان از مدارس، یادآور شد: وضعیت اقتصادی خانواده‌ها ارتباط مستقیمی در تحصیل دانش آموزان دارد، فشار اقتصادی در میزان درآمد هر خانوار تاثیر گذاشته به گونه‌ای که منجر شده برخی از دانش آموزان کار کردن را به ادامه تحصیل ترجیح دادند.

اسماعیلی با بیان افزایش حمایت‌های دولتی از اقشار ضعیف جامعه؛ اظهار کرد: حاکمیت باید تدبیری برای معیشت خانوارهای ضعیف داشته باشد تا آنها مجبور نباشند مانع تحصیل فرزندان خود به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی باشند.

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای یادآور شد: جاماندن دانش آموزان از تحصیل به بی برنامگی مسئولان در سیستم آموزشی کشور مرتبط می‌شود؛ مخصوصا دانش آموزان دختر، ما نباید شاهد جا ماندن آنان از تحصیل باشیم، باید یک اقدام فرهنگی در این راستا داشته باشیم تا با برخی از ملاحظات بتوان آمارهای اعلامی را کاهش داد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدالت آموزشی زمانی مطرح می‌شود که شرایط تحصیلی برای تمام دانش آموزان به یک میزان مهیا شود، این عدالت آموزشی استفاده از نیروهای ماهر لازم تا تجهیزات آموزشی به صورت یکسان را شامل می‌شود تا شاهد جا ماندن کودکی از تحصیل نباشیم./

نظرات بینندگان