arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۲
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج خبرداد:

اعلام آمادگی 27 ملیت برای شرکت در مراسم اهدای جایزه به همسر اوباما

تا روز چهارم فروردین از 27 ملیت اعلام آمادگی کردند تا در کنگره ره‌آورد سرزمین نور و اهدای جایزه به میشل اوباما مشارکت داشته باشند که این در نوع خود بی‌نظیر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج با اعلام این خبر گفت: اهدای جایزه "باروت خیس" به همسر اوباما را ویژگی این کنگره نسبت به سال گذشته دانست.و گفت: به همین منظور دعوتنامه‌ای به سفیر سوئیس ارسال شده است.

وی توضیح داد: هدف از اعطای این جایزه، افشای ماهیت سینمای هالیوود و اهدای جایزه اسکار به فیلم «آرگو» که دسترنج کاخ سفید است، می‌باشد. مردم باید بدانند عقبه این قبیل جوایزی که اهدا می‌شود، هنری نبوده بلکه مسائل سیاسی را در موضوع دخالت می‌دهند و به واسطه این حرکت و افشاگری لازم بود که ما هم تقدیر و تشکری از عامل این حرکت داشته باشیم لذا جایزه‌ای به صورت تندیس آماده شده که با حضور ملیت‌های مختلف به سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران یا نماینده وی اعطا می‌شود.

وی ملیت شرکت‌کنندگان خارجی را دراین کنگره آمریکایی، کانادایی، ونزوئلایی، پاکستانی، عراقی، افغانستانی، لبنانی و... اعلام کرد.

سردار سلیمانی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: 67 زائر خارجی، روز سوم فروردین در رزمایش فرهنگی بصیرتی ستارگان زمینی حضور داشتند و ویژگی اینگونه رزمایش‌ها این است که متاسفانه به تصویر کشیده نمی‌شود درحالیکه تاثیر گذاری بالایی دارد. در این رزمایش رزمی فرهنگی، پزشک، نماینده مجلس، نائب رئیس مجلس و فرمانده دفاع مقدس، نوجوانان، جوانان، سالمندان و... حضور داشتند یعنی مخاطبین متنوع هستند ولی چه سری است که به مدت سه ساعت در فضای نامناسب جوی می‌نشینند و رزمایش را تماشا می‌کنند.

سردار سلیمانی همچنین با اشاره به مواردی که در راهیان نور بسترسازی می‌شودف گفت: امسال جشنواره ره‌آورد سرزمین نور که تاکنون 9 دوره‌اش برگزار شده است، همین‌دوره‌اش به جهت اینکه با ایام سوگواری دهه فاطمیه تقارن یافته، تحت عنوان کنگره ره‌آورد سرزمین نور به مدت سه روز از هشتم تا دهم فروردین در شلمچه برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از اقشار مختلف هنرمندان برای شرکت در این مراسم گفت: از برگزیدگان دوره‌های قبلی این جشنواره، کاروانی با عنوان سفیران نور راه‌اندازی شده که با برنامه ویژه‌ای از مبدا یعنی تهران حرکت کرده و در اردوگاه‌ها و زیارتگاه‌ها بیان خاطره خواهند داشت و به طور منظم در این سه روز هم حضور می‌یابند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور به شکست اقتدار پوشالی صدام به عنوان عامل استکبار در «عملیات کربلای 5 » اشاره کرد و گفت: از پدر شهید احمدی روشن و 200 نفر از هنرمندان بنام نیز برای حضور دراین مراسم دعوت شده است تا در تاریخ اعلام شده در کنگره حضور یابند.

وی با بیان اینکه امسال اردوگاه‌ها و پادگان‌های دفاع مقدس محلی برای اعزام کاروان ها به مناطق زیارتی دفاع مقدس تبدیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل کمبود اعتبارات فرهنگی باعث شد تا در برگزاری راهیان نور خدشه‌ای وارد شود یعنی حمایت‌های کافی صورت نگرفت.
نظرات بینندگان