arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲

خشم مردم کره جنوبي در خصوص مطالب کتب درسي در ژاپن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم کره جنوبی در اعتراض به مطالب کتب درسی ژاپن در خصوص مالکیت جزایر مورد اختلاف دو کشور، تظاهرات کردند.

به گزارش انتخاب، وزارت آموزش ژاپن به تازگی برخی کتب درسی مقطع دبیرستان را که جزایر مورد اختلاف بین این کشور و کره جنوبی را جزء سرزمین های ژاپن دانسته ، تأیید کرده است. در بخشی از این کتاب ها، نقشه جزایر تاکِشیما و سِنکاکو به عنوان بخشی از سرزمین های ژاپن رسم شده است.

یوکیهیکو نانومورا، معاون مدیر کل وزارت آموزش ژاپن گفت: ما در مرحله نظارت و بازرسی، کتاب های درسی تازه ای تدوین کرده ایم که امیدواریم متناسب با علایق و نیازهای آموزشی دانش آموزان باشد. این کتاب ها برای استفاده دانش آموزان آماده است.
اقدام اخیر مسئولان آموزش ژاپن با اعتراض های گسترده مردم کره جنوبی مواجه شد. ده ها نفر از مردم کره جنوبی با برپایی تظاهرات، تصاویر شینزو آبه نخست وزیر و دیگر سیاستمداران ژاپن را پاره کردند.

یکی از تظاهرکنندگان به نام «او چیون دو» گفت وزارت آموزش ژاپن، کتابی درسی تدوین کرده است که جزایر دکدو را جزء قلمرو ژاپن توصیف می کند. این نمونه ای از کلاهبرداری در سطح بین المللی است. آموختن این مسئله در کتاب های درسی به جوانان ژاپن که «دکدو» جزء قلمرو کشور آنها است، درست به این می ماند که ژاپن، کره را ضمیمه خاک خود کند.

چو تای یونگ، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز گفت ژاپن نباید تاریخ را تحریف کند. این کشور همچنین نباید بدون دلیل در خصوص سرزمین های ما ادعای (مالکیت) داشته باشد.
نظرات بینندگان