arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲

مراسم رژه نیروهای مسلح در کره شمالی

از اوایل ماه مارس تنش در شبه جزیره کره بسیار شدت پیداکرده است. این وضع پس از آن پیش آمده است که آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند می خواهند رزمایش نظامی مشترک را برگزار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز گذشته هزاران نفر از مردم کره شمالی در میدان کیم ایل سونگ در شهر پیونگ یانگ(پایتخت) تجمع کردند تا شاهد رژه نیروهای مسلح کشورشان باشند.

این رژه در حالی برگزار می شود که کره شمالی موشکهایش را برای اقدام علیه آمریکا آماده کرده است. آماده باش موشکی کره شمالی پس از آن انجام می شود که آمریکا دو فروند هواپیمای بمب افکن رادارگریز ب-2 را برفراز کره جنوبی به پرواز درآورد.

تلویزیون دولتی کره شمالی با پخش تصاویر رژه دیروز ، مردم کره شمالی را در لباسهای نظامی نشان می داد. بنابر اعلام تلویزیون کره شمالی، مقامات حزب حاکم ، سازمانهای مربوط به حزب خلق کره و یکصد و ده هزار نفر با لباسهای نظامی که از سازمان موسوم به پاسداران سرخ دهقانان و کارگران بودند در این تجمع شرکت داشتند. این افراد پس از رژه در خیابانهای پیونگ یانگ راهپیمایی کردند و حمایت خود را از اقدامات ارتش کشورشان اعلام کردند.

از اوایل ماه مارس تنش در شبه جزیره کره بسیار شدت پیداکرده است. این وضع پس از آن پیش آمده است که آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند می خواهند رزمایش نظامی مشترک را برگزار کنند.

اما کره شمالی به شدت به این برنامه واکنش نشان دادو نیروهای نظامی خود را در حالت آماده باش قرار داد. پس از این اقدام، مقامات کره شمالی و آمریکا از اظهارات شدیداللحن علیه یکدیگر استفاده کردند که سبب تشدید تنش در منطقه شده و کار به جایی رسیده است که مقامات کره شمالی ساعاتی پیش اعلام کرده اند در وضع جنگی علیه کره جنوبی قرار گرفته اند.

کره شمالی موشکهای خود را نیز برای هدف قرار دادن آمریکا در حال آماده باش قرار داده است.

البته کارشناسان می گویند بعید است کره شمالی بخواهد جنگ تمام عیاری را علیه آمریکا و کره جنوبی به راه بیندازد.
نظرات بینندگان