arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲

ضرب و شتم شدید زندانیان در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس به نقل از الجزیره نوشت: زندان سیاسی حایر در طی دو روز به طور کاملا محرمانه شاهد نقض شدید حقوق زندانیان بوده است که این وضعیت را برخی فعالان فاش کرده اند.

 
به گفته این فعالان، نیروهای بخش واکنش سریع زندان به اتاق های 13 و 14 بند هفت زندان حمله کردند.

 
یک منبع آگاه گفت: این نیروها زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار داده و به زندانهای انفرادی بردند و به زندانیان اهانت کرده و وسایل شخصی آنها را گرفتند.

 
وی افزود: این اقدام در راستای تلاش مدیریت زندان برای وادار کردن زندانیان به شکستن اعتصاب غذای مداوم از دو ماه پیش صورت گرفت.

 
به گفته این منبع، علت اعتصاب غذای زندانیان این بوده است که آنها برخلاف ماده 114 قانون جزائی سالیان سال است که بدون محاکمه در زندان هستند و همچنین برخی احکام آزادی زندانیان اجرا نشده است.

 
شایان ذکر است که بند هفت زندان حایر به عنوان قدیمیترین زندان سیاسی عربستان از دو ماه پیش شاهد اعتصاب غذا است و این امر در سایه بایکوت خبری مدیریت زندان و جلوگیری از تماس یا ملاقات با زندانیان صورت می گیرد. مدیریت زندان بهانه کرده است که خود زندانیان خواهان ملاقات نیستند.

 
شمار زندانیان سیاسی در کشور عربستان به حدود 30 هزار نفر می‌رسد که در شرایط دشواری از جمله انواع شکنجه و بدرفتاری قرار دارند اما مسئولان عربستان این آمار را قبول ندارند.

 
شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.
نظرات بینندگان