arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲

ابوترابی فرد: دولت یازدهم باید بر اساس علم و اخلاق و مشورت اداره شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محور فعالیت و تصمیم گیری دولت یازدهم باید بر اساس علم، اخلاق، مشورت باشد و تصمیمات آن بر مبنای ادبیات دینی و قرآنی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد ظهر شنبه در جمع مردم شهر قزوین در مسجد شیخ الاسلام با تشریح دستاوردهای مهم نظام اسلامی اظهارامیدواری کرد سال 92 برای دشمنان سالی توام با یاس و ناامیدی و برای ملت ایران توام با موفقیت روز افزون باشد.

در این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: مهمترین رویداد امسال انتخابات ریاست جمهوری است که انتظار می رود با حضور حماسی مردم در این عرصه برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب اسلامی خلق شود.

حرکت مسئولان بر اساس شعارهای قرآنی باشد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب، فرزند قرآن است  و مسئولان و دولتمردان باید حرکت خود را در حوزه های مختلف بر اساس شعارهای قرآن کریم تنظیم کنند تا به نتایج ارزشمندی دست یابیم.

وی افزود: امام راحل بر اساس آموزه های دینی و قرآنی حرکت خود را آغاز کرد و انقلاب را بنا نهاد و توانست با نظام سلطه مبارزه کند و تداوم راه امام برافراشتن شعارهای قرآن کریم است تا با الهام گرفتن از دستورات انسان ساز و جامعه ساز این کتاب الهی بتوان به سعادت رسید.

ابوترابی فرد یادآورشد: باید محور همه شعارها و فعالیت های مسئولان، گفتار مبتنی بر علم و اخلاق باشد و در تصمیم گیری ها این آموزه ها نمود داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: گفتار و سخنی که مبنای علمی و پشتوانه اخلاقی داشته باشد با استدلال و منطق همراه است و می تواند تفرقه را به وحدت تبدیل و مسیر حرکت را هموار کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی، فکری، رفتاری جامعه و اختلافات موجود در گفتارهایی ریشه دارد که مبتنی بر علم و خرد جمعی نیست.

وی اظهارداشت: اگر دولتمردان دستگاههای اجرایی که در تارو پود کشور جریان دارند مبنای حرکت و گفتار و تصمیم گیریهای خود را قول سدید و مبتنی بر علم و دانش قرار دهند از ایجاد شکاف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور جلوگیری می شود.

ابوترابی فرد گفت: برای رسیدن به اهداف متعالی باید همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی کشور با اراده ای جدی و گفتاری مبتنی برعلم و اخلاق شکل بگیرد و دولتمردان و مسئولان در رده های مختلف این شعار را در زندگی و تصمیم های خود بکار گیرند تا شاهد تحولی بزرگ در بخشهای مختلف باشیم.

دولت یازدهم بر اساس علم و دانش و مشورت حرکت کند

وی با اشاره به اهمیت استفاده از خرد جمعی یادآورشد: امیدواریم دولت یازدهم تصمیمات خود را بر اساس علم و اخلاق اتخاذ کند و حرکت و فعالیت در خرد جمعی، ادبیات دینی و اخلاقی ریشه داشته باشد.

ابوترابی فرد گفت: اگر گفتار و بیان ما بر اساس آموزه های دینی نباشد حتی سخن حق هم بی تاثیرخواهد بود و تنها گفتاری می تواند بر مخاطب اثر گذاشته و نتیجه بخش باشد که برگرفته از قرآن و اخلاق دینی باشد.

امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: مشورت و مراجعه به خرد جمعی هم می تواند آثار ارزشمندی داشته باشد زیرا در اتاق های دربسته نمی توان تصمیمات درست گرفت بلکه با فراخوان از اهل فکر و دانش و مشورت گرفتن از خبرگان و کارشناسان می توان مسیر علمی جامعه را هموار کرد.

وی افزود: بسیاری از افراد در حوزه خود صاحب فکر و اندیشه هستند و نباید فقط در دانشگاهها به دنبال صاحبان فکر و دانش باشیم بلکه در بازار و میان اصناف و کسبه، کارمندان، کارگران، کشاورزان و صنعتگران افرادی هستند که با مشکلات و چالش های حوزه خود بخوبی آشنا هستند و می توانند مدیران را در تصمیم گیری یاری کنند.

مجلس نماد عقل و خرد جمعی است

ابوترابی فرد در ادامه از مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد خرد جمعی یاد کرد و گفت: مجلس که ثمره حضور آحاد مردم در عرصه سیاسی است نماد عقل و خرد جمعی محسوب می شود و مردم برای آنکه بتوانند در همه حوزه ها نظر خود را مطرح کنند نمایندگانی را بر می گزینند تا مورد مشورت قرار گیرند لذا انتظار می رود مدیران دستگاههای اجرایی ضمن ارتباط منطقی در بالاترین سطح با نهاد قانونگذاری از این ظرفیت بخوبی استفاده کنند.

وی گفت: مجلس باید در تصمیم گیری و اداره کشور مورد مشورت جدی قرار گیرد و اگر قرار است اعضای کابینه بر اساس رای مجلس انتخاب شوند ودر جایگاه مدیریت کشور قرار گیرند لازم است در انتخاب آنها نیز از مجلس مشورت لازم گرفته شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: کمیسیون های تخصصی مجلس دارای صلاحیت های بالایی هستند که در شناخت مشکلات و چالش های موجود در مدیریت کشور در صورت مشورت می توانند زمینه انتخاب افراد توانمند در مدیریت ها را فراهم کنند.

سبک زندگی مسئولان الگوی مردم است

ابوترابی فرد بیان کرد: رهبر انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی 20 نکته کلیدی را در خصوص سبک زندگی مطرح کردند که با تامل در آن می توان فهمید که سبک زندگی دستگاههای اجرایی به طور عام و دولتمردان به صورت خاص نقش مهمی در زندگی مردم دارد.

این مسئول گفت: اگر سبک زندگی مدیران و دولتمردان بر شعارهای قرآنی مبتنی باشد در سبک زندگی مردم هم تاثیر زیادی خواهد گذاشت و اگر سبک زندگی مسئولان درست باشد  مردم مسیر خود را بخوبی ترسیم می کنند.

وی افزود: اگر در عرصه پیش رو و انتخابات ریاست جمهوری بر اساس شعارهای قرآنی و الهام از آموزه های دینی حرکت کنیم به قله های ترقی خواهیم رسید.

نائب رئیس مجلش شورای اسلامی یادآورشد: خوشبختانه از ظرفیت هالی فراوان و ثروت های زیادی در کشور برخورداریم و از بسیاری از کشورها جلوتریم که اگر بتوانیم از همه این ظرفیت های مناسب استفاده کنیم قادر خواهیم بود بر مشکلات فائق آئیم.

وی گفت: باید این ظرفیت ها و ثروت و سرمایه های ارزشمند را شناسایی و سپس از آن بدرستی استفاده کنیم که در این میان اتکا بر علم و اخلاق ضروری است تا در کوتاهترین زمان ممکن همه تهدیدها را به فرصت طلایی تبدیل کرده و به رشد کشور کمک کنیم.

نظرات بینندگان