arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲

گفتگو میان آمریکا و روسیه به شدت ضروری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفرای سابق آمریکا در روسیه روز یکشنبه گفتگو میان آمریکا و روسیه را ضروری توصیف و تاکید کردند این مسئولیت جهانی بر دوش هر دو کشور قرار دارد.

به گزارش انتخال، الکساندر ورشباو سفیر سابق آمریکا در روسیه در حاشیه نشست سفرای سابق آمریکا در روسیه گفت در حال حاضر نقاط مثبتی وجود دارد که دیده نمی شود و تنها بر اختلافات و مناقشه ها تاکید می شود. وی گفت به طور قطع نارضایتی هایی در هر دو کشور درباره مناسبات وجود دارد بنابراین فکر می کنم سفرای دو کشور می توانند با تجربیات خود در شناسایی نقاط تماس-- که به بهبود مناسبات مسکو و واشنگتن کمک خواهد کرد-- یاری کنند.

جان برل دیگر سفیر سابق آمریکا در روسیه نیز گفت برخی اوقات مناسبات روسیه و آمریکا واقعا دشوار است زیرا این دو کشور بزرگ منافع جهانی دارند. با این حال فکر می کنم در نهایت نقاط مشترکی نیز وجود دارد. دو کشور باید برای برطرف کردن اختلافات خود در زمینه های مختلف از جمله سپر موشکی مذاکره کنند و عقاید طرف مقابل را بشنوند تا بتوانند به دیدگاههای مشابه دست یابند.

جان برل گفت گفتگو میان آمریکا و روسیه به شدت ضروری است زیرا به رغم اینکه مناسبات دو کشور برخی اوقات پر تنش است این مسئولیت جهانی وجود دارد که دو کشور مناسباتشان را نه تنها برای خود بلکه برای کل جهان مفید و سازنده کنند.
نظرات بینندگان