arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲

تردید در خصوص سخنان الخطيب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه سخنان رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری را اقرار به مواضع درست نظام سوریه در خصوص بحران دانست و ضمن ابراز تردید در سخنان وی تاکید کرد انتخابات بهترین معیار سنجش است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، "خلف المفتاح" در گفتگویی با این شبکه درباره سخنان معاذ الخطیب در خصوص آمادگی برای مذاکره با نظام سوریه گفت: معاذ الخطیب با گفتن این که توطئه ای علیه سوریه وجود دارد و هدف تقسیم این کشور است و سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مردم این کشور تعیین می کنند کشف بزرگی نکرده است زیرا ما از ابتدا این مسائل را مطرح کردیم و سخنان وی به منزله اقرار به چیزی است که ما قبلا گفته ایم.

وی افزود: بدون شک سخنان معاذ الخطیب بر خلاف گفتمان معمول مخالفان خارجی سوریه است ولی باید بگویم این اولین بار نیست که الخطیب چنین سخنانی ایراد می کند و سپس از این سخنان عقب نشینی می کند یا این که ائتلاف مخالفان سوری اعلام می کند سخنان وی بیانگر دیدگاه های ائتلاف نیست بلکه موضع شخصی خود اوست. بنابراین اکنون این سوال مطرح می شود که آیا معاذ الخطیب می تواند این سخنان را به عنوان موضع ائتلاف مطرح و گفتگو با نظام سوریه را به یک راهکار استراتژیک تبدیل کند نه این که این موضعگیری صرفا یک مانور سیاسی باشد.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: نکته دیگر این که همه می دانند توطئه ای علیه سوریه شکل گرفته است ولی طرف های این توطئه چه کسانی هستند؟ مگر همان کشورهایی نیستند که الخطیب آنها را می شناسد و مخالفان نیز در دامان آنها هستند؟

خلف المفتاح در ادامه درباره دعوت الخطیب از بشار اسد برای مناظره تلویزیونی و این که آیا به نظر شما این درخواست جدی است گفت: در فرهنگ ما مناظره وجود ندارد. ما فرهنگ آمریکایی نداریم که مناظره برپا کنیم. همه شخصیت های ملی سوریه شناخته شده هستند و بشار اسد نیز در کشور شناخته شده است بنابراین انتخابات معیار خوبی برای سنجش است. در نتیجه همه می توانند خود را از طریق انتخابات به مردم سوریه عرضه کنند تا مردم تصمیم بگیرند.

نظرات بینندگان