arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

«پز» جدید مسئولان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سفرهای نوروزی مردم، هر سال، کم یا زیاد در سراسر کشور انجام می شود اما آنچه بیش از هر چیز در این روزها خودنمایی می کند دست و پا زدن مسئولان برای به اسم خود، تمام کردن نشاط مردم برای سفرهاست.

سالهاست که بحث آمار سفرهای مردم، کشته های جاده ای، تعطیلی مراکز گردشگری، خدماتی و پذیرایی، کمبود بلیت های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای و ... در نوروز هر سال، نقل محافل است و مسئولان، بخشهای مثبت آن را در بیلان کاری خود می گنجانند و منفی ها را به دیگران نسبت می دهند.

نوروز که می شود مسئولان تمام دستگاه هایی که در زیر عنوان «ستاد تسهیلات سفرهای کشور» دور یک میز می نشینند و از دی ماه هر سال برای نوروز سال بعد، برنامه ریزی هایشان را آغاز می کنند، ناگهان، هر کدام برای دیده شدن در جعبه جادویی، تا دیگر رسانه ها از یکدیگر سبقت می گیرند که آمارها و اطلاعات مثبت خود را ارائه کنند.

سفر، کلمه ای است که با نام سازمان دولتی میراث فرهنگی و گردشگری، گره خورده است و بی شک انتظار از این سازمان متولی، برای فراهم آوردن مقدمات و ملزومات سفرهای مردم، انتظاری نا به جا نیست، انتظاری که با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای کشور که 18 معاونت دارد قرار است برآورده شود معاونت هایی که شامل افرادی چون رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای، رئیس سازمان هواشناسی، رئیس سازمان تعزیرات، رئیس اورژانس، پلیس راه کشور، دبیر جامعه هتلداران، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، مدیر روابط عمومی صدا و سیما و... می شود.

در منشور ستاد تسهیلات سفرهای کشور آمده است: «با عنایت به اینکه موضوع سفر و گردشگری ، امری فرابخشی بوده و عملکرد سازمانها و نهادهای متعددی بر آن تاثیر گذار است و تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نیل به ارتقاء شاخص های مختلف گردشگری نیازمند ایجاد تعامل ، هماهنگی و همسویی سازمانهای مختلف با سازمان متولی ( سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ) می باشد. لذا به منظور ایجاد انسجام در ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران و گردشگران ،سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور اقدام به تشکیل ستادی تحت عنوان ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور متشکل از سازمانها ، نهادها، ارگانهای دولتی و خصوصی نمود و آن را در سطح 31 استان کشور و شهرستانهای گردشگرپذیر و مناطق آزاد کشور گسترش داد.»

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور، معاون گردشگری کشور است و ستاد دائمی تسهیلات سفر در استانها به ریاست استانداران، در شهرستانها به ریاست فرمانداران و در مناطق آزاد به ریاست مدیر عامل منطقه آزاد شکل گرفته است.

بدون تردید، سفرهای پر نشاط، امن و پر از انگیزه مردم در نوروز هر سال، بدون تلاش های مسئولان و کارکنان دستگاه های مرتبط با سفر از سازمان میراث فرهنگی گرفته تا خادمان مردم در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تعزیرات، راهداری، پلیس و... امکانپذیر نخواهد بود.

مردم در سفرهایشان به دنبال دیدن جاذبه های گردشگری و تاریخی هستند از جاده ها و معابر، عبور می کنند ممکن است در رستورانهای بین راهی، غذای خود را تهیه کنند، در راه دچار حادثه شوند، بیمار شوند و هزاران مسئله و نیاز دیگر، برایشان پیش بیاید که تمام آنها مرتبط با وظایف اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور است و هر عضوی، بخشی از این نیازها را مرتفع می کند.

ستاد تسهیلات سفرهای کشور را باید به شکل یک پیکره دید که جدا کردن هر بخشی از آن، نقصی را در خدمت رسانی به مردم ایجاد می کند، پس مسئولان عضو ستاد تسهیلات سفرهای کشور، بهتر است کمتر در اعلام آمار و رقم ها با یکدیگر، کورس بگذارند. اگر مردم راحت، سفر کرده اند دعای خیرشان انشاءالله شامل حال همه شما می شود و اگر ناراضی بوده اند تمام شما مدیرانی که دور یک میز می نشینید و برای سفرهای آرام آنها برنامه ریزی می کنید مسئول هستید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان