arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

واکنش بشار اسد به اظهارات داوود اوغلو: در خانه‌ای بزرگ شده که کسی نبوده تربیتش کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور سوریه در پاسخ به اظهارات توهین‌آمیز وزیر خارجه ترکیه که گفته بود به جای دست دادن با «بشار اسد» ترجیح می‌دهد استعفا کند، گفت که این اظهارنظر اهمیت و ارزش واکنش را ندارد.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»نوشت: بخش دیگری از گفت‌وگوی تفصیلی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با شبکه «الوصال» و روزنامه «ایدنلیک» ترکی را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، اسد در این گفت‌وگو که فردا جمعه منتشر خواهد شد و دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری سوریه در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک»، بخشی از آن را آورده، تاکید کرده است: اتحادیه عرب به نوبه خود به مشروعیت نیاز دارد. این اتحادیه، نماینده کشورهای عربی است نه ملت‌های عرب. لذا این اتحادیه نمی‌تواند به چیزی مشروعیت دهد یا مشروعیت آن را سلب کند. مشروعیت حقیقی از سوی سازمان‌ها یا مقامات مسئول خارج‌ از یک کشور یا از سوی کشورهای دیگر داده نمی‌شود. مشروعیت را ملت‌ها می‌دهند.

 غیر از این، هر اقدامی تنها نمایش‌هایی است که برای ما ارزشی ندارد.

وی در این اظهارات به اقدام اتحادیه عرب در دادن کرسی به معارضان سوری اشاره کرد.

اسد در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «احمد داوود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که گفته بود ترجیح می‌دهد استعفا کند تا اینکه با اسد دست دهد، گفت: این سخن اهمیت و ارزش واکنش را ندارد. اگر او در خانه‌ای بزرگ شده که کسی نبوده او را به شیوه‌ای درست تربیت کند، من در خانه‌ای به شیوه صحیح تربیت شده‌ام. اگر او از اخلاق ملت ترک که من طی سفرهایم به ترکیه از نزدیک شاهد آن بوده‌ام، نیاموخته من از اخلاق ملت سوریه بسیار آموخته‌ام.

دیروز نیز بخش‌هایی از این گفت‌وگوی تفصیلی در رسانه‌ها منتشر شد که طی آن اسد تصریح کرده بود: دولت اردوغان در ریختن خون مردم سوریه دست دارد و این نخست‌وزیر از آغاز بحران سوریه تاکنون حتی یک کلمه راست نگفته است.

وی درباره ترور «محمد رمضان البوطی» رئیس اتحادیه علمای اسلامی بلاد شام گفت: موضع شخصیت‌های دینی و از جمله دکتر بوطی در به شکست کشاندن طرح ایجاد فتنه طائفه‌ای و فرقه‌ای بسیار اساسی بوده است. به همین دلیل آنها، دکتر بوطی را ترور کردند و دو روز بعد نیز یک شخصیت دینی دیگر را در حلب ترور کردند.

آنکارا از همان آغاز بحران سوریه، از معارضان برای براندازی رژیم اسد حمایت کرده و می‌کند.
نظرات بینندگان