arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲

اعزام هيئتي ويژه به عربستان براي پيگيري كشته شدن دو زائر ايراني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئيس کميسيون امنيت ملي سياست خارجي مجلس گفت: بايد هيئتي از وزارت امور خارجه به عربستان اعزام و موضوع کشته شدن 2 زائر زن ايراني در فرودگاه جده را پيگيري کنند.

علاالدين بروجردي در گفتگو با خبرنگار  پارلماني باشگاه خبرنگاران، خبر فوت 2 زائر زن ايراني در فرودگاه جده عربستان را تأييد کرد و گفت: متأسفانه روز گذشته 2 زن ايراني در فرودگاه جده کشته و 2  نفر ديگر مصدوم شدند.
 
وي افزود: ما مسأله را پيگيري کرديم که برخورد تانکر سوخت در محل اسکان مسافران در فرودگاه جده باعث کشته شدن اين هموطنانمان شده است.
 
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در اين رابطه 2 نظر وجود دارد، نخست آنکه اين ماشين در حال پارک بوده و خود به خود حرکت کرده و دوم آنکه راننده نتوانسته آن را کنترل کند و در نتيجه باعث اين حادثه شده است.
 
نماينده بروجرد در ادامه تصريح کرد: ضمن تسليت به خانواده اين دو هموطن، ضرورت دارد وزارت امور خارجه هيئتي را به عربستان اعزام کند تا موضوع را بصورت جدي پيگيري کنند.
 
  وي افزود: دولت عربستان از زماني که مسافران ايراني وارد اين کشور مي‌شوند، وظيفه تأمين امنيت زائران را داشته و بايد در اين راستا پاسخگو باشد.
 
بروجردي همچنين اظهار داشت: سازمان حج و زيارت نيز که مسئول نقل و انتقال زائران است بايد جوابگوي اين مسأله باشد.
 
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأکيد کرد: هيئت اعزامي بايد مسأله را بصورت دقيق بررسي و گزارش آن را ارائه کنند تا اگر محل استقرار زائران از امنيت لازم برخوردار نيست، از طريق مذاکره با دولت عربستان محل امني را در نظر بگيرند.
 
وي تصريح کرد: پيشنهاد اعزام تيمي جهت بررسي موضوع را به وزارت امور خارجه ارائه کرديم و آمادگي داريم يک نفر از اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس را نيز به همراه اين تيم اعزام کنيم.
نظرات بینندگان