arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲

کاندیداتوری مشرف رد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  ایسنا نوشت:

 پرویز مشرف نتوانست در یکی از حوزه‌های انتخاباتی پاکستان کاندیداتوری خود را برای انتخابات سراسری به ثبت برساند.

به گزارش  پایگاه اینترنتی "نیوز" ، پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان روز جمعه در یکی از حوزه‌های انتخاباتی پاکستان نتوانست نامزد انتخابات سراسری شود. اسناد نامزدی پرویز مشرف برای انتخابات سراسری از سوی سرپرست حوزه انتخاباتی "کسور" به دلیل دست داشتن در عملیات "لال مسجد" و قتل بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان و "نواب اکبر بوگتی"، رهبر ملی‌گرای بلوچ رد شد.

این در حالی است سرپرست حوزه انتخاباتی NA-120 لاهور اعتراض پرویز مشرف علیه نواز شریف را رد کرده و اسناد کاندیداتوری نواز شریف را پذیرفته و به وی اجازه نامزدی رقابت‌های انتخابات سراسری را داده است.

اعتراض وی به سرپرست حوزه انتخاباتی بر این بنا بود که نواز شریف عامل یک پرونده هواپیماربایی است و صلاحیت کاندیداتوری انتخابات را ندارد.

پرویز مشرف اخیرا پس از حدود چهار سال تبعید به منظور کاندیداتوری در رقابت‌های انتخابات سراسری 11 مه به پاکستان بازگشت.

این اتفاق به رغم احتمال بازداشت وی به اتهام‌های گوناگون و تهدید به ترور از سوی طالبان رخ داد. مشرف ممکن است در سه حوزه انتخاباتی دیگر که قصد نامزدی در آنها را دارد، رد صلاحیت شود.

مقامات پاکستانی که نام خود را فاش نساختند، گفتند که تصمیم رد صلاحیت پرویز مشرف بر مبنای بندهای 62 و 63 قانون اساسی گرفته شده و به عبارت دیگر وی حائز همه شرایط لازم نشده است.

یک مقام کمیسیون انتخاباتی اظهار کرد، پرویز مشرف علاوه بر دلایل دیگر بر اساس بندهای 62 و 63 قانون اساسی پاکستان رد صلاحیت شده است. نه پرویز مشرف و نه سخنگوی وی هنوز واکنش نشان نداده‌اند.
نظرات بینندگان