arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲

گرفتاري 100 خانوار عشاير سپيدان در برف/ تشكيل ستاد بحران

وي ادامه داد: در اين راستا با توجه به بارش شديد برف 100 خانوار عشاير كه كوچ زودهنگام خود را شروع كرده بودند در معرض برف و باران قرار گرفته و در ارتفاعات اين شهرستان گرفتار شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندار شهرستان سپيدان از گرفتاري 100 خانوار عشاير در ارتفاعات اين شهرستان به دليل بارش برف خبر داد.

عبدالحسن صمدنژاد در اين رابطه به مهر گفت: به دنبال بارش باران و نزولات جوي در استان فارس از عصرشنبه  شاهد بارش شديد باران و برف در اين شهرستان هستيم به گونه اي كه ميزان بارش برف در ارتفاعات اين شهرستان به 20سانتي متر نيز مي رسد.

وي ادامه داد: در اين راستا با توجه به بارش شديد برف 100 خانوار عشاير كه كوچ زودهنگام خود را شروع كرده بودند در معرض برف و باران قرار گرفته و در ارتفاعات اين شهرستان گرفتار شدند.

فرماندار شهرستان سپيدان از تشكيل ستاد بحران براي امدادرساني به اين عشاير گرفتار شده خبر داد و تاكيد كرد: پنج اكيپ امداد و نجات از شهرستان به مناطقي كه عشاير در آن گرفتار شده بودند اعزام شده و در حال حاضر عمليات امدادرساني به آنها ادامه دارد.

صمدنژاد در بخش ديگري از سخنان خود از تلف شدن تعدادي از دامهاي اين عشاير خبر داد و افزود: در حال حاضر آمار دقيقي از تعداد تلفات دامها در دست نيست.

وي با اشاره به اينكه تاكنون تلفات انساني گزارش نشده، اظهار داشت: تيمهاي امداد و نجات تعدادي از عشاير را به مناطق امن منتقل كرده و همچنين دامهايشان نيز با كاميون منتقل شده اند.

فرماندار شهرستان سپيدان ادامه داد: در اين راستا برخي از عشاير نيز همكاري لازم را با تيمهاي امداد و نجات نداشته اند.

وي همچنين از ارسال اقلام غذايي براي عشاير گرفتار شده خبر داد و اضافه كرد: در حال حاضر اقلام غذايي بين آنها توزيع شده است.

صمدنژاد يكي از دلايل عمده گرفتاري عشاير را كوچ زودهنگام آنها عنوان كرد و افزود: اين كوچهاي زودهنگام علاوه بر اينكه براي خودشان نيز مشكلاتي به همراه دارد باعث از بين رفتن مراتع نيز مي شود.

وي در ادامه پيرامون راه هاي ارتباطي گفت: راه يك روستا به دليل بارش برف مسدود شده بود كه با حضور اكيپهاي راهداري هم اكنون تمام محورهاي اين شهرستان باز است و تردد در آنها انجام مي شود.

فرماندار شهرستان سپيدان افزود: علاوه بر اين هم اكنون برق، آب، گاز و تلفن تمام روستاها وصل است و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
نظرات بینندگان