arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

اوباما: انتخابات ریاست جمهوری ایران مسائل حول مذاکرات هسته‌ای را پیچیده تر می کند/ کری: یک شکاف آشکار در آلماتی وجود داشت

جان کری به نقل از رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا- باراک اوباما، گفت که ایالات متحده آمریکا خواستار آن است که به رغم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران که مسائل [حول مذاکرات هسته‌ای] را پیچیده می‌کند»، روند مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب ادامه داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده، در استانبول ترکیه هشدار داد: زمان برای ادامه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای قدرتمند جهان بر سر برنامه هسته‌ای این کشور محدود است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری با همتای ترک خود، احمد داود اوغلو با تأکید بر اینکه غرب به مذاکرات خود با ایران ادامه خواهد داد، متذکر شد که مذاکرات هسته‌ای «یک روند بی پایان نیست» و تأکید کرد که نمی‌توانیم به گفتگوها تنها برای اینکه گفتگوئی انجام شده ادامه دهیم.

جان کری، خاطرنشان کرد: بار دیگر به ایران یادآور می شویم که سیاست، امری دشوار است و محتاج صبر و شکیبائی است؛ ما نیز خواستار یافتن راه حلی دیپلماتیک هستیم و گزینه دستیابی به این راه حل در دست ایران است.

وی به نقل از رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا- باراک اوباما، گفت که ایالات متحده آمریکا خواستار آن است که به رغم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران که مسائل [حول مذاکرات هسته‌ای] را پیچیده می‌کند»، روند مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب ادامه داشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه متذکر شد که مذاکرات اخیر میان ایران و کشورهای گروه ١+٥ در آلماتی قزاقستان نشان داد که «یک شکاف آشکار» میان طرفین وجود دارد. اظهارات جان کری به مذاکرات گروه ١+٥ در قزاقستان اشاره دارد که پس از دو روز بدون نتیجه و بدون اعلام تاریخ ادامه مذاکرات به پایان رسید.

جان کری تأکید کرد که غرب خواهان آن است که طرفین به یکدیگر نزدیکتر شوند (...) و افزود که همیشه درها برای این امر باز است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر ایران در جهان در انزوا قرار گرفته است به این دلیل است که نمی خواهد خواسته‌های جامعه جهانی را برآورده نماید!

او افزود: جامعه جهانی می خواهد که ایران در برنامه هسته‌ایش شفاف عمل نماید!
نظرات بینندگان