arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲

واکنش نيروی دريایی ارتش نسبت به اعلام استقرار توپ‌های ليزری در ناوگان دريایی آمريکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که برای دفاع از منافع و مرزهای جمهوری اسلامی در دریاها با تمام توان آماده هستیم، گفت: اگر لازم باشد در عملیاتی شرکت کنیم پیش‌بینی‌های لازم خود را داشته و امکاناتی در بعضی جاها داریم که هیچ‌کدام از دشمنان ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر دريادار "حبيب‌الله سیاری" در حاشیه مراسم سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگان 25 نیروی دریایی ارتش مرکب از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "البرز" و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "لارک" در ۱۴ فروردین عازم مأموریت شد که مانند دیگر ناوگروه‌ها شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب‌المندب را برای انجام مأموريت خود و به‌ویژه کنترل خطوط مواصلاتی و مبارزه با دزدی دریایی پیمود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: به لطف خدا و با همت بلند همه رزمندگان دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظرف چند ماه گذشته توانسته‌ایم کاملاً مسیر را کنترل کنیم و با شدت برخورد کردیم و امنیت کامل در مسیر برقرار است.

وی درباره مسیر جدیدی که قرار است که این ناوگروه طی کند، گفت: مسیر این ناوگروه همان شمال اقیانوس هند است که یک طرف آن خلیج عدن و باب‌المندب و دریای سرخ است و طرف دیگر آن مسیر جنوب هندوستان و سریلانکا است.

دريادار سیاری درباره این که این ناوگروه در چه کشورهایی پهلو می‌گیرد، اظهار داشت: این مساله مشخص نیست و هر موقع که نیاز باشد به ترتیب سلسله مراتب در برخی کشورها که معمولاً باید عمان، جیبوتی، سودان و دیگر کشورهایی که نیاز باشد پهلو می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش يادآور شد: ناوگروه ۲۴ نیروی دریایی ارتش پس از ۷۵ روز دریانوردی و طی مسافت ۲۵ هزار کیلومتر موفق شد برای اولین بار از جنوب هندوستان سریلانکا خلیج بنگان و تنگه استراتژیک مالاکا در اقیانوس آرام و در دریای چین حضور پیدا کند و در تاریخ ۱۳۹۲/۱/۱۵ با سلامت و موفقیت به میهن اسلامی بازگشت.

وی درباره دستاوردهای جدید برای روز ارتش اظهار داشت: دستاوردهای نیروی دریایی نیز مانند دیگر نیروها در همان روز ۲۹ فروردین به نمایش گذاشته خواهد شد.

سیاری درباره یک مژده و خبر خوب برای نیروی دریایی تصریح کرد: ان‌شاءالله در سه ماهه اول سال ۹۲ خبرهای خوبی در بحث دستاوردها، تجهیزات و نوسازی‌ها خواهیم داشت که به موقع آن را اعلام خواهیم کرد و حتماً در این دستاوردها "ناو" هم خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که عکس‌العمل نیروی دریایی ایران در مقابل اعلام نیروی دریایی آمریکا برای استقرار توپ‌های لیزری جهت حفاظت از ناوها و پهپادهایش چيست، گفت: هر کسی برای دفاع از خود پیش بینی‌های لازم را انجام می‌دهد، اما ما همیشه اعلام کرده‌ایم که برای دفاع از منابع، منافع و مرزهای جمهوری اسلامی ایران در دریاها با همه توان آماده‌ایم و اگر هم لازم باشد که در عملیاتی شرکت کنیم پیش‌بینی‌های لازم خودمان را داریم؛ لذا تاکتیک‌ها، تجهیزات، توانمندی‌های خاص و امکاناتی در بعضی جاها داریم که هیچ‌کدام از دشمنان ندارند.
نظرات بینندگان