arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

.رئیس مسابقات فرمول یک: میزبانی مسابقات توسط بحرین، اقدامی حماقت‌آمیز است

مسابقه روز یکشنبه فرمول یک بحرین پس از یک هفته اعتراض گروه‌های مخالف به خانواده سلطنتی این کشور در منامه برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، برنی اکلستون رئیس مسابقات فرمول یک بر این باور است که میزبانی این مسابقات توسط بحرین، تصمیمی حماقت آمیز از سوی دولت بحرین است چون با برگزاری این رقابت‌ها، فرصتی برای مخالفان بوجود می‌آورد تا علیه دولت اعتراض کنند.
مسابقه روز یکشنبه فرمول یک بحرین پس از یک هفته اعتراض گروه‌های مخالف به خانواده سلطنتی این کشور در منامه برگزار خواهد شد.
پیش از این برخی از نمایندگان پارلمان بریتانیا و معترضان خواستار لغو این مسابقات شده‌ بودند.
برنی اسکلتون درباره برگزاری مسابقات در بحرین گفته است:" دولت بحرین اقدامی حماقت آمیزی با قبولی میزبانی این مسابقات کرده است، فرمول یک این امکان را به مردم می‌دهد که از آن برای اعتراض استفاده کنند."
آقای اسکلتون در واکنش به نامه نمایندگان پارلمان بریتانیا برای لغو گرند پری بحرین گفته است:"نمایندگان پارلمان آدم‌های خوبی هستند، ما آنها را سالی یک بار می‌بینیم، آنها یک دفعه سر و کله شان پیدا می‌شود که اتفاقا خوب است چون کسی نمی‌داند آنها چه کسانی هستند و در یک فرصت مناسب(فرمول یک بحرین) اسم آنها را پای یک نامه می بینی!"
زاید الزیانی رئیس فرمول یک بحرین، روز پنج شنبه اعلام کرده بود که امیدوار است که فرمول یک بحرین به جای سومین مسابقه فصل، اولین رقابت سالانه فرمول یک شود.
بحرین در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ جایگزین استرالیا در اولین مسابقه فصل شد، در سال ۲۰۱۱ هم قرار بود این کشور آغاز کننده فصل فرمول یک باشد که به دلیل اعتراض‌های داخلی این مسابقه لغو شد.
اسکلتون درباره تغییر زمان فرمول یک بحرین گفته است:"ما باید در کل به تقویم مسابقات نگاه کنیم چرا که رقابتهای زیادی داریم که باید در این تقویم بگنجانیم و پس از آن درباره این موضوع تصمیم بگیریم."
رئیس مسابقات فرمول یک در ادامه وضعیت بحرین گفته است:" ما اینجا نیستیم یا به جایی نمی‌رویم که در مورد نحوه اداره آن کشور قضاوت کنیم. حقوق بشر مردمی که در یک کشور زندگی می‌کنند تابع قانون همان کشور است. ممکن است من در آفریقای جنوبی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنم ومشکلی برای من بوجود نیاید ولی اگر همین کار را در انگلستان انجام دهم به دردسر خواهم افتاد."

 

نظرات بینندگان