arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

روایت کیهان از اعتراض به مشایی در خوزستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه کیهان نوشت:

¤ علی رغم همزمانی مراسم با وقت اذان مغرب هیچ خبری از پخش نوای ملكوتی اذان نبود كه در پی اعتراض مكتوب یكی از حضار با این مضمون كه كارهای شما ما را یاد زمان شاه می اندازد مجبور به پخش اذان شدند.

¤ در حالی كه هیچ پیش بینی برای محل اقامه نماز نشده بود اما كوچكترین جزئیات درون سالن تدارك دیده شده بود، جزئیاتی مانند حضور افراد پیش بینی شده با لباس های محلی و نصب پرچم ایران كنار هر صندلی و موسیقی های مختلف و برنامه ها و كلیپ های رنگارنگ و...

¤ در هنگام تقدیر رئیس جمهور از تعدادی از نخبگان، جانبازان و خانواده های شهدای استان خوزستان، كه مشایی هم در كنار رئیس جمهور حضور داشت، یكی از حاضران كه به نظر می رسید از قبل برای این كار مشخص شده است خطاب به احمدی نژاد گفت: اجازه بدهید آقای مشایی هم در این مراسم صحبت كنند تا ما جوانان با عقاید و نظرات ایشان آشنا بشویم.

¤ اما در این هنگام تعدادی از خواهران بسیجی حاضر در جلسه به حضور مشایی در این مراسم اعتراض كردند.

¤ پس از اهدای نشان افتخار به جانبازان و خانواده شهدا نوبت به تقدیر از نخبگان رسید و بلافاصله گروه سرود ناشنوایان به بالای سن آمدند و آقایان احمدی نژاد، مشایی، زریبافان، الهام و خانم سلطان خواه در میان گروه سرود ایستادند و در یك حركت قابل تأمل شروع به تكان دادن پرچم ایران كردند.

¤ پس از آن رئیس جمهور برای ایراد سخنرانی به پشت تریبون رفت و با اشاره به درخواست یكی از حاضران برای سخنرانی مشایی، گفت: دوست عزیزی فرمودند كه آقای مشایی صحبت كنند. اجازه بدهید ایشان در وقت دیگری سخن بگویند.

¤ در این هنگام صدای اعتراض بلند شد كه مگر اینجا میتینگ انتخاباتی است و ما اجازه نمی دهیم ایشان سخنرانی كند.

¤ در این لحظه مشایی پشت تریبون آمد و گفت: یكی از خواهران نسبت به سخنرانی بنده اعتراض داشتند به همین خاطر من درخواست می كنم تشریف بیاورند و صحبت كنند تا ما سخنان ایشان را بشنویم.

¤ افرادی كه به حضور مشایی معترض بودند گفتند: ما در این مراسم برای شنیدن صحبت های رئیس جمهور حضور پیدا كرده ایم نه صحبت های شما.

¤ واكنش انقلابی خواهران به ترفندها و شگردهای نخ نما شده رئیس جمهور و مشایی باعث ناراحتی و عصبانیت مشایی و نقش بستن خنده ای تلخ بر چهره احمدی نژاد شد.

¤ جوان دیگری گفت: صاحب این مجلس خانواده شهدا هستند و كسی نمی تواند بدون اجازه از آنها صحبت كند.

¤ مشایی نیز در پاسخ اظهار كرد: ما در كشوری زندگی می كنیم كه مردمش فهیم هستند و معیار فهم آنها جهانی است. حرف زدن خوب است و من موافق این هستم كه مخالفان دولت و من حرف بزنیم، چرا كه وقتی حرف زده می شود حقایق روشن خواهد شد.

¤ فضای سنگین و ملتهب جلسه باعث شد مشایی با سرافكندگی از روی سن پایین بیاید و در ادامه احمدی نژاد به چند جمله كوتاه بسنده كرد و گفت: ما نتوانستیم از نظرات مشایی بهره مند شویم، امیدواریم فرصتی فراهم شود تا صحبت های ایشان را بشنویم.

¤ مجریان مراسم زمانی كه فضا را برای ادامه جلسه مناسب ندیدند، سالن را ترك و بلافاصله چراغ ها را خاموش كردند تا ماجرا سریعتر فیصله داده شود.

¤ نكته قابل تأمل اینكه تعداد زیادی از حاضرین در جلسه از نیروهای ادارات مختلف بودند كه این مسئله توان موضع گیری را از آنها می گرفت و تعداد نخبگان انگشت شمار بود.

¤ در همین حین دو جوان كه لباس محلی عشایر عرب و بختیاری خوزستان را به تن داشتند در كنار احمدی نژاد و مشایی ایستادند و عكاسان نیز از فرصت استفاده كرده و به شكار این صحنه ها پرداختند.

¤ تعداد زیادی از حضار كه قلباً از موضع گیری جسورانه خواهران در ممانعت از سخنرانی مشایی خشنود بودند مراتب رضایت و خوشحالی خود را به آنان اعلام كردند.
نظرات بینندگان