arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

شکست آمریکا در ساخت واکسن ایدز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمریکا یک تحقیق گسترده در مورد واکسن آزمایشی HIV را به دلیل شکست متوقف کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، انستیتو ملی بهداشت آمریکا اعلام کرد که واکسن های تولید شده نه تنها باعث کاهش میزان ویروس ایدز در خون نشده اند بلکه افرادی که آن واکسن را دریافت کرده اند نیز بعدها به این بیماری مبتلا شده اند.

دکتر آنتونی فاوچی رئیس این مرکز گفت: نتایج ناامید کننده بود. اما اطلاعات مهمی در این تحقیقات بدست آوردیم که نقش مهمی را در آزمایشات بعدی خواهند داشت.

در این تحقیق 2504 داوطلب که اکثرا مردان همجنس گرا بودند در 19 شهر از سال 2009 مورد تحقیق قرار گرفتند و نیمی از آنها مورد تزریق واکسن قرار گرفتند و مشاوره های لازم به همه آنها در مورد ابتلا به این بیماری داده شد.

این دو واکسن با استفاده از تحقیقات بر روی DNA برای تقویت سیستم ایمنی در حمله به ایدز ساخته شده بودند که هیچکدام به خودی خود منجر به ایجاد ایدز نمی شدند.

به نوشته آسوشیتدپرس ایده این تحقیق این بود که سلول های ایمنی بدن نخستین سلول های آلوده به HIV را شناسایی کرده و به آنها حمله کنند. محققان امیدوار بودند که این واکسن بتواند از ابتلای به HIV جلوگیری کند و یا به مبتلایان در بهبود از آن کمک کند.

به طور کلی 41 نفر از دسته واکسینه شده ها به HIV مبتلا شده بودند که کمی بیشتر از گروه دیگر بوده است و علت آن مشخص نیست. اما این اختلاف چندان زیاد نبوده و ممکن است تصادفی بوده باشد.

اما انستیتو ملی بهداشت آمریکا پنجشنبه اعلام کرد که واکسیناسیون را در این طرح متوقف کرده اما تحقیقات محققان بر روی سلامت داوطلبان ادامه خواهد داشت.

چندین سال است که تلاش برای ساخت واکسن ایدز با ناکامی روبرو می شود. تنها تحقیقی در سال 2009 در تایلند نشانه های کمرنگی از موفقیت داشت.
نظرات بینندگان