arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
دلیل حذف از آسیا

جعفری: بدخواهان و مافیا مقصر اصلی شکست های تراکتورسازی هستند

مدیرعامل تراکتورسازی در حالی عملکرد تیمش در لیگ قهرمانان آسیا را مثبت ارزیابی کرد که بدخواهان را مقصر اصلی برهم زدن تمرکز تیمی بازیکنان و مربیان قلمداد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدحسین جعفری در گفت‌وگو با انتخاب ورزشی ، درباره علت ناکامی تراکتورسازی در باشگاه های آسیا و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: : در اولین تجربه آسیایی چیزهای را که باید یاد می گرفتیم، متوجه شدیم. با قوانین، شرایط بازی در زمین حریفان، نوع داوری‌های آسیا و بسیاری از مسائل ریز و درشت آشنا شدیم که برای باشگاه، مدیریت و کادر اجرایی تراکتورسازی تجربه خوبی بود. نباید خودمان را فریب دهیم، این تازه اولین گام ما بود. هر چند که علاقه داشتیم به مرحله بعدی برسیم، اما هدف ابتدایی‌مان رسیدن به آسیا بود. ما توانستیم در اولین تجربه زیر ساخت‌های آسیایی را پیدا کنیم و با قوانین مسابقات آشنا شویم و بتوانیم در خارج از ایران به میدان برویم.
وی ادامه داد: باید بپذیریم که مربی با تفکرات و نگاهی که دارد اهدافی را دنبال می کند  و تیم را اداره می‌کند. ما از 5 بازی تنها 4 امتیاز گرفتیم و این موضوع برای ما خوشایند نیست. فکر می‌کنم که ما خوب بازی می‌کنیم ولی اینکه بازیکنان نمی‌توانند گل را به ثمر برسانند و یا روی ضدحمله به راحتی گل می‌خوریم مشکلات فنی تیم ماست که آنها را رد نمی‌کنیم. همین مسائل باعث شد تا حریفان ما با روش بازی تراکتورسازی بیشتر آشنا شوند. مربی ما و تاکتیک‌هایش هم همین است و ما با همین بضاعت به اینجا رسیده‌ایم.
جعفری درباره گزینه‌های دیگری را برای سرمربیگری این تیم گفت: فعلا نمی‌توانیم در این موضوع ورود کنیم زیرا باشگاه‌های دیگر هم شرایط حساسی دارند، ما از اولیویرا برنامه خواسته‌ایم، اما هنوز برنامه‌ای را دریافت نکرده ایم. اگر نتوانیم با برنامه‌اش نتیجه‌ بگیریم، گزینه دیگری را انتخاب خواهیم کرد. مطمئنا بدون مربی نمی‌مانیم.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره انتقادهایی که از سوی برخی از افراد و  تماشاگران تراکتورسازی در روزهای گذشته از وی شده است، گفت: این انتقادها از سوی تماشاگران نیست و از سوی افراد فوتبالی نیست. مدیرعامل وظایف مشخص است و کادر فنی هم وظایف مشخصی دارد و نتیجه تیم هم مربوط به بخش فنی است. وقتی تیم پیروز می‌شود همه می‌گویند به خاطر برنامه‌‌های مربی و کادر فنی بوده است و کسی به مدیر توجه نمی‌کند. وقتی که شکست می‌خوریم همه می‌گویند مدیریت مقصر این شکست‌هاست و کسی به کارکرد فنی تیم توجهی ندارد و "شعار جعفری حیا کن" را سر می دهند. به هر حال باید بپذیریم وقتی انسجام تیمی به هم می‌ریزد دلیلی پشت سرش بوده است. آدم‌هایی که بی‌ثباتی را در تیم به وجود آورده‌اند و علیه مدیر عاملش شعار می‌دهند در کسب نتایج ضعیف بی‌تاثیر نیستند.
مدیرعامل تراکتورسازی هفته ها قبل به وجود مافیا در فوتبال تبریز اشاره کرده بود، در این باره گفت: مافیا به آرزویش رسید و ما از آسیا حذف شدیم. بدخواهان دوست دارند که تراکتورسازی موفق نباشد و مقداری هم به هدفشان رسیده‌اند. تحلیل آنها این است که اگر ما موفق شویم، جایگاه‌شان به خطر می‌افتد. افرادی هستند می‌خواهند با این کارها باشگاه را بی‌ثبات جلوه دهند و تا حدودی تیم را تحت تاثیر قرار بدهندو به همین خاطر بازیکنان درگیر این موضوع شدند که اگر مدیرعامل برود چه خواهد شد و قراردادهای‌شان چگونه پرداخت می‌شود، به همین خاطر آنها با کارهای‌شان توانستند تمرکز تیم را به هم بزنند.
جعفری در خصوص ماندنش در تراکتورسازی ادامه داد: ماندن یا نماندنم بستگی به هیات مدیره دارد و شخصا اختیاری در این زمینه ندارم. از طرفی کاندیدای شورای شهر هم شده‌ام و در صورتی که رای بیاورم باید در جایی دیگر کار کنم و قطعا این موضوع بحث ماندنم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد دست من نیست که بمانم و اگر هم انتخاب نشوم شاید کار دیگری انجام دهم.

وی در خصوص بازی با الجزیره گفت: ما یکی از بازی‌های خوبمان را مقابل الجزیره انجام دادیم و هیچ بی‌انگیزگی در بازیکنان ندیدم. حتی در صحبتی که در جلسه قبل از بازی با آنها داشتم می‌گفتند می‌خواهیم برای آبروداری فوتبال ایران با تمام قوا بجنگیم. به خاطر اشتباه فردی در دقیقه هفت گل خوردیم. حریف را هم که دیدید چطور وقت کشی کرد و بازی را از جریان می‌انداخت. اشتباهات داوری هم بی‌تاثیر نبود، داور یک پنالتی برایمان نگرفت. من دوست ندارم باخت را توجیه کنم، ولی همه این‌ها دست به دست هم داد تا ما ببازیم. مقابل الجزیره روز ما نبود، هر چه که زدیم یا به تیر خورد یا به نوک انگشت دروازه‌بان حریف. ما چهار یا پنج فرصت گلزنی را از دست دادیم. بازیکنان واقعا تلاش خودشان را کردند، اما نشد.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره کسب مجدد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گفت: از لحاظ جدول در شرایط خوبی بسر می بریم. با 4 امتیاز فاصله بالاتر از فولاد خوزستان در رده سوم جدول حضور داریم و اگر حداقل 3 امتیاز دیگر بگیریم می‌توانیم سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنیم..

نظرات بینندگان