arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

چرا درباره اين خبر به سرعت تکذیبيه آمد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 روز یکشنبه، خبری برای مدت یک ساعت در خروجی سایت بازتاب قرار گرفت كه در این خبر نقل قولی از احمدی نژاد مبنی بر وجود یک نوار صوتی در مورد ۸ میلیون رای در انتخابات گذشته آمده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از فریادگر،  دفتر ریاست جمهوری، این خبر را که در یک سایت فیلتر شده مخابره شده و کمتر از یک ساعت روی خروجی آن قرار داشت و خیلی ها از آن اطلاعی نداشتند، طی یک اطلاعیه رسمی تکذیب کرد تا توجه تمام کسانی که این خبر را نخوانده بودند هم به آن جلب شود. ....

تکذیبیه دفتر رییس جمهور موجب شد تا افرادی که به این خبر توجه نکرده یا آن را ندیده بودند، ترغیب شوند تا از اصل ماجرا مطلع شوند. دفتر رییس جمهور در حالی این خبر را که کمتر از یک ساعت در خروجی یک سایت فیلتر شده قرار گرفته بود و بازتاب چندانی نداشت رسما تکذیب کرد که روزانه دهها خبر و اظهار نظر رسمی درباره کاستی های دولت در حوزه های مختلف بویژه ارائه آمارهای نادرست اشتغال و تورم و بیکاری و ... و همچنین تخلفات مالی نزدیکان و وابستگان دولت منتشر مي‌شود اما کمتر به یاد داریم که دفتر رییس جمهور، این خبرهای رسمی را که توسط خبرگزاریهای رسمی – و نه سایتهای فیلتر شده و در زمان محدود – منتشر شده تکذیب کند.

تکذیب خبر سایت بازتاب در مورد نوار ۸ میلیونی توسط دفتر رییس جمهور، حتی اگر با این شائبه همراه نباشد که دولت قصد دامن زدن به این خبرهای غیرموثق را دارد، مي‌تواند موجبات تداوم اظهارنظرها در مورد این موضوع و ایجاد گمانه‌زنیها و شایعات مختلف حول این محور باشد که در شرایط کنونی کشور که در آستانه انتخابات، نیاز به آرامش بیش از هر زمان دیگری احساس مي‌شود، چندان مفید به فایده نخواهد بود؛ چراکه اینگونه رفتارها توسط دولت، زمینه افزایش حواشی انتخابات را فراهم مي‌سازد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
5
50
تحلیلی دقیق وبجا
البته احمدی نژاد می خواهدبااین شبهه که من ازاول مخالف اعلام24میلیونی بودم، برای آینده برای خودجایی دست وپاکندغافل ازاین که اگر هم راست باشد باید ازاول نمی پذیرفت نه حالا که تموم شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
3
25
من طرفدار دولت نيستم. ولي در اين مورد سايت اصلي يك ساعت خبر را گذاشته بود و بقيه سايتها به سرعت آنرا درج كردند و هنوزم در بسياري سايتها موجود است.
نظرات بینندگان